Fiat Uno Club Bulgaria Форуми



Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Предишната тема

Следващата тема
Напишете отговор Страница 1 от 1
    FCA: FireFly ще замени двигателите FIRE след 34 години.
Автор Съобщение
FIRE NG
Администратор


Регистриран на: 31 Мар 2007
Мнения: 305
Местожителство: София
Мнение FCA: FireFly ще замени двигателите FIRE след 34 години. Отговорете с цитат
FireFly ще замени двигателите FIRE след 34 години на почната линия.

Замяната идва късно: След 34 години Fiat Chrysler въвежда ново поколение двигатели. Всички данни за три и четирицилиндровите бензинови двигатели за Fiat, Alfa и Jeep.

Виена - Наистина е трудно на FCA да се разделя със старите си двигателите 'FIRE'. Фамилията бензинови двигатели 'FIRE' се произвежда за автомобили на FCA Group от повече от 30 години. Започвайки от Autobianchi Y10 до сегашния Fiat 124 Spider. Но бъдещите изисквания за разход на гориво и емисии са твърде строги. Ето защо сега идва ред на наследника на фамилията 'FIRE'. Новото семейство на двигателите се нарича GSE - накратко от Global Small Engine Family и също е от семейството на малките двигатели на FIAT, както досега беше с 'FIRE'. Новото име на двигателите е 'Firefly'. От 2016 г. FCA вгражда варианта без турбо ('N3', 'N4') в бразилския Fiat Uno. На симпозиум за двигателите във Виена, групата за първи път показа Turbo-версия: T3 версията на двигателя, която излиза със 120 к.с. и 190 Нм (1.0 литра кубатура, три цилиндъра) и Т4 версията със 180 к.с. и 270 Нм (1.33 литра, четири цилиндъра).

1,33 литров бензинов двигател със 180 к.с. в Giulia?

В кои превозни средства се използват двигателите GSE.
Резултатите от проучването показват, че те ще са интересни за три марки от групата на FCA. В 'Jeep' те биха могли да слагат в моделите до 'Чероки'. При Fiat те ще използват от 500 и неговите производни, както и на наследника на Punto, както и във Tipo. Алфа Ромео ще може да ги предложи в'Джулиета', както и в новия базов двигател на 'Джулия'.

При проектирането на новия агрегат, инженерите проверяват степента, до която компонентите от FIRE двигатели могат да бъдат използвани отново. Първият прототип използва коляновият вал и старите задвижвания. По-късно разработчиците тестват версии със старите цилиндрови глави. В крайна сметка остава само дизайна с дълъг ход на буталата в двигателите GSE.

С този дизайн може да се реализира компактна горивна камера. Фиат твърди, че постига добра турбулентност и късо запалване. Двата варианта получават директно впръскване с налягане на горивото 200 бара, четири клапана на цилиндър, променливо газоразпределение ('MultiAir II') и изпускателен колектор, интегриран в главата на цилиндъра.

По този начин фазата на загряване на двигателите се скъсява. Особено при малките лагери на коляновия вал намалява триенето. И двете спестяват гориво. Двигателят и цилиндровата глава са изработени от алуминий. Фиат твърди, че изгражда по-лек двигател от конкуренцията. Той тежи 91 с три цилиндъра и 110 кг с четири цилиндъра.

Хибридизация с принципите на Аткинсън и Милър

Новото поколение двигатели ще запази много възможности за марките. Възможна е хибридизация. Освен това, бихме искали да позволим на двигателите с променливо газоразпределение на клапаните да работят на принципа на Аткинсън или Милър. Със същата технология може да се осъществява и компресията за двувалентна работа с бензин или природен газ.

Двигателите T3 и T4 стартират стандартно с малък Monoscroll-турбокомпресор. Той позволява литрова мощност от около 90 до 100 kW и въртящ момент от 190 до 200 Нютон метра. В дългосрочен план се планира и използването на Twinscroll-турбокомпресор. За който, все още няма информация.

В предварителната конфигурация двигателите отговарят на новите стандарти за емисии съгласно WLTP. Въпреки това, реалистичният RDE цикъл изисква натоварване, което увеличава емисиите на частици - често срещан проблем за двигателите с директно впръскване. Поради това производителите инсталират бензинов филтър за твърди частици непосредствено зад катализатора.

Трите цилиндъра не бяха планирани

Да има вариант с три цилиндъра е решено по време на разработката. Инженерите отбелязаха термодинамични предимства пред четирицилиндровия двигател със същата кубатура. И двата варианта са сходни при диаметър и ход (70 mm. х 86.5 mm.) и при компресия (10.5: 1). Гъвкавите валове се управляват от особено тиха верига.
Сегашният FIRE двигател e с ремъци.

Новият дизайн трябва да е много по-икономичен от предшественика си. Диаграмата от разработката показва, че се инжектира много по-малко гориво, особено при голямо натоварване. Предшественикът се задоволява със сравнително много гориво при 'пълно натоварване'.

GSE е важна стъпка в развитието, защото FCA има големи планове за него: Двигателите GSE ще бъдат произвеждани и след 2025 г. Може би този двигател също ще бъде 'маратонец' през годините, както неговия предшественик FIRE.

Източник:
Стрелка https://www.motor-talk.de/
_________________
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Напишете отговор Страница 1 от 1
Идете на:  

 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети