Fiat Uno Club Bulgaria Форуми



Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Предишната тема

Следващата тема
Напишете отговор Страница 1 от 1
    Завръщане от Надин
Автор Съобщение
rokoko
Кара Uno 1.0 i.e


Регистриран на: 05 Мар 2008
Мнения: 194
Местожителство: Каварна
Мнение Завръщане от Надин Отговорете с цитат
Здравейте. Както бях обещал да направя една темичка в не много снимки и цифри колко ми е излязло възстановяването на това Уно.

През далечната вече 2006 г. работех с един майстор автотенекеджия в тях и си пиехме кафето на една автомивка.

Един ден го видяхме захвърлено там, с нов акумулатор, нищо платено, щото ще пътува за отпадъци. Вътре кочина, изтърбушени задни калници, не е обуто, много работа по него. Мислехме да го възстановим, да го направим атрактивно рекламно лице на сервиза. Няколко дена мислихме и той се отказа, а аз не. Жена ми, нов шофьор, показах и го. Тя го хареса и хайде подарък за 8.03 кола, дето трябва да се прави на цена 250 лева.

Да, но колата не пали, не идва бензин - хайде помпа втора употреба от Панда 1.0 и и чухме гласа - 15 лева за помпа, но проекта умря. Майстора реши да се мести в индустриална зона и да прави партия с други момчета за работа, а работа имаше много и проекта малко увисна за 2-3 месеца, през които го дадох на майстор на двигатели, уж всичко сменя, а се оказа сегменти - 80 лв., диаметър - 70 мм., биелни лагери комплект - 20 лева, 40 лева за два синхронизатора за кутията, разход като път не го смятам, 100 лева труд на майстора, още 250 лева за смяна на ангренажен ремък, гумички клапани, феродов диск на съединителя, маншон външен дясно каре, ляв шарнирен болт, два пъти диференциално масло и още един синхронизатор в кутията и колата пак така работеше, прекъсваше, но знаех че съм набутан финансово около 800 лева вече.

Прибрах я и ще я правя, когато имам време. Цяло лято не съм я пипнал, че бях зает, но все купувах по нещо. Трупах за проекта - 15 лева плат за тавана, 10 лева табло с оборотомер от морга от Уно 1.5(75 коня), за 50 лева от отпадъци от едно Уно дизел се сдобих с 2 броя жигулски гуми с джанти, преден капак, който после не ми хареса, преден ел. мотор с рамо за чистачка, фарове, мигачи, стопове, дръжки, декоративна маска, барче, вежди на калниците, 100 лева за окачване втора употреба с пружините, скъпо, но тогава такива бяха цените, пари се печелеха, имаше работа за всички...От едно момче от махалата от неговата Темпра купих лети джанти с гуми за 130 лева, купих две предни гуми 185/55/14 за 40 лева с монтаж и баланс, лепило за тавана 12 лева и залепих тапицерията с един колега, тавана бе готов. За още 12 лева декоративна мрежа алуминиева.

Купих един лист ламарина 0.8 мм. за 20 лева, огънах прагове за още 10 лева. Още един лист ламарина за 20 лева за пода на колата и...дойде нова година.

Дотук сметката е 1134 лева без разходи за бензин, бягане насам-натам с другата кола. Нова година нов късмет! Януари я вкарахме в бокса, вдигнахме я и за два дена един приятел в сервиза я закърпи половината, но почнаха да идват клиенти на сервиза и фиата навън - в него няма пари, а в това време се работеше и се събираха части -амортисьор задна врата - 10 лева, кора зад задната седалка 10 лева, пластмасово казанче за чистачките от Мк2 с помпичка - 15 лева, пластмасови оригинални прагове на Абарт - 20 лева - далавера, уплътнители предно ляво стъкло - 5 лева, тампони задни амортисьори(нови) - 22 лева+маншони, калобрани за предни амортисьори -13 лева. от Елиткар.

Намерих и две добри врати оборудвани от автоморга за 80 лева, че моите си бяха поизгнили и едната доста крива. Светещ часовник+капачка за масло - 10 лева, 30 лева за още едно табло, ключ за мигачи, мокет за калниците отзад в багажника.

От Котел купих един преден капак с малко щети за 20 лева. Стопове почти нови за 40 лева, 10 лева за два чувала с пластмаси. Ангел Янков ми ги подари направо алуминиева рамка около скоростния лост за 10 лева, купих и две ролки тел за цо-то - 38 лв., дето майсторите кърпят. Поскарахме се малко и Юни месец вдигната се изкърпи и другата половина от колата, дъното ново, железни прагове (нови).

Стрелка http://media.snimka.bg/5099/016452937.jpg?r=0

Дотук похарчени 1230 лева. 10 лева за шина намръщен поглед, тунинг педали - 6 лв., евробукси за касетофон - 7 лв., кабели за стерео система - 40 лева, топка за скоростен лост - 12 лева+калъф - 7 лева, гумени тампони за гърнетата 6 бр. - 10 лева, червена кожа за салона - 11 лева, антена за тавана - 8 лева, ръкохватка за ръчната - 7 лв., болтове за джантите - по-дълги, че оригиналните не стават - 16 бр. по 3 лв. = 48 лв.

Кожата не ми стигна доникъде и се наложи да купя още 2кв.м.за 22 лв., жигулски фланци за джантите, че болтовете съм ги взел малко по-дълги, а не ми се режеше, а и с фланците ще има по-широка стойка - 5 лева, една кутия лепило за кожата - 7 лева. Ключалки преден капак-действащи, а не само имитация - 22 лв., накрайник ауспух скъп, но ми хареса. Лепилото не стигна доникъде и взех още една кутия - 7 лева плат за таван, необходим за тапициране корите на врати и др. - 10 лева.

Брони от Уно турбо за 40 лева от Стара Загора, малко потрошена предната, но не пречи и от София заден мост с дискови спирачки -за ревизия - 80 лева + 4 пружини+ 4 амортисьора от Уно турбо - 80 лв, задна пластмасова врата + 2 лети джанти 13 цола - 40 лв.+ 80 лв. доставка.

И почнах да събирам за моста, маркучи нови два към апаратите 15 лв. и един към моста дълъг - 9 лв. Таблото с бушоните също правеше проблем и от Луковит дойде здраво за 20 лева.
Не качвам снимки, че темата ще стане много дълга, после ще дам линк към албума.

Ще дам и като обща сума материалите- смола, плат, шайби, преобразовател за ръжда, боди за мазане на пода - 5 кг., шагрен черен, грунд сив, четки, разредители, дискове за шлайф, шкурки, гумени ръкавици, бургии, антисил, две кутии шприц идват по 46 лв. всяка, нитропаста за финни поправки, скочбрайт, контролен спрей, течен кит за броните, силикон, шприц бета за броните, а бе много материали, чак ме заболя главата като ги сметнах, но това са изхарчени пари по проекта и не съм мислил да го продавам - все пак го стягам за жената - и...това са 685 лева и то преди боядисване.

До новата година, поне беше изкърпена и на течен кит запечатана. Дойде зимата и колата навънка, чакахме Април 2008 г. да се стопли и да продължа с проекта, но в чужд сервиз - имат работа и никой не помага да я вкараме за шприц. Прибрах си колата и я правех в нас на двора, приготвих я за шприц, пръснахме го в комшийски гараж. През 2009 г.с много уговорки колата влезе във въпросния сервиз.

Дотук 1900 лева + 685 за материали = 2585 лв. Колата влезе за боя 400 лв. ми струва майсторлъка + боя събирана от майстора, лак два литра - 80 лв., перли 200 грама - 40 лв. и колата боядисана. Почна се едно събиране около една година и половина, за което време монтирах задния мост, боядисах броните, сложих седалки от Вектра 150 коня - много добро Рекаро.

Оправях инсталацията - смених жигльор за празен ход - 7 лв., клеми акумулатор - 3 лв., централно заключване - 30 лв., сгъваем ключ за палене, като на мерцедес - 16 лв., сложих му и резервна гума с нова вътрешна - 15 лв., нови силиконови външни маншони на полуоските 30 лв., вътрешни маншони - 8 лв., а бях платил на майстор да ги смени не ги е сменил, само пари взема. Как да имаш доверие на майстори??!

Смених и водната помпа с нова, че от стоене старата протече - 45 лв., 2.5 литра масло за диференциала - 12 лв., маслен филтър за мотора 6 лв., антифриз 12 лв., масло м10д за мотора 11 лева - ново масло все пак, а майстора като прави мотора и него сменя, но от стоене реших да го махна, новото си е ново. Купих му и нови свещи 20 лв., нов въздушен филтър 4 лв., жило километраж 10 лева, мокет от Уно турбо червен от София за 20 лв., кабели за свещи 22 лв. Купих и една предна външна гума, че едната все изпускаше - 15 лв.

Ремонтни комплекти за задните апарати от София, никъде другаде ги няма - 35 лв., дълга тръба за спирачките нова 10 лв., къса тръба за спирачките нова 7 лв., жила за ръчна спирачка от Ямбол(нови) - 29 лв. с доставката, спирачна течност 10 лв., дистрибуторна капачка+ палец - 25 лв., дотук - 3486 лв. Като и платих преглед, данъци, застраховка за 3 месеца - още 150 лв. и колата стоеше, а имаме още две коли и само и плащам разходите.

Голям филм за 3700 лв. и накрая се намери мераклия от Стара Загора и я взе за около 700 лв. нека и се радва, фиата мисля, че стана добре, кажете вие, но парите са давани по малко и като теглим чертата ме боли главата - 3000 лв. съм назад. Някой така да се е набутвал по проект като мене?

Имах вариант ако не се продаде да му слагам голям мотор, но добре че го продадох, иначе инвестициите щяха да продължат...

Стрелка http://rokoko2.snimka.bg/tuning/fiat-uno-to.454475

Поздрави и успех на всички с вашите проекти
_________________
rokoko
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
darinnn
Кара Uno 55


Регистриран на: 22 Фев 2010
Мнения: 39
Местожителство: Монтана, София
Мнение  Отговорете с цитат
Евала за труда и нека новия собственик да се радва на колата.

Както всички казват пари от тунинг и ремонти на такива коли не се изкарват.

Аз заради това мисля моето Уно да си го пазя, не ми се продава. Не че съм хвърлил и малка част от средствата, който ти, но за момента не ми се разделя с него, все пак ми е първата кола Усмихвам се

офф: Малко трудно се чете така, като не е разделено поне на абзаци.
_________________
1989 Fiat Uno 60 SX
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Напишете отговор Страница 1 от 1
Идете на:  

 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети