Проблем с алтернатор на Уно 45 (903 см3)
Проблем с алтернатор на Уно 45 (903 см3)
От доста време лампичката на акумулатора ми не изгасва след запалването на двигателя. Първоначално само премигваше. Тогава няколко пъти мерих напрежението на акумулатора при запален двигател и си показваше 14,4 - 14,6V и помислих, че проблема е в лампичката на таблото защото няколко месеца преди това бях свалял таблото. По късно, обаче лампата започна предимно да свети без да изгасва или премигва. Преди около месец колата изгасна и не можа да запали. Заредих акумулатора. Колата запали и като измерих акумулатора показваше около 11,8V. Тогава реших че четките на алтернатора са проблема и ги смених.
Четките са комплект с четкодържача, който май е и някакъв регулатор на нещо. Старите четки не бяха износени докрай. С новите четки всичко си беше точно, но лампичката пак продължаваше да си свети. Миналата седмица колата, пак изгасна и не можа да запи. Меря, пак около 11,8V. Пак заредих акумулатора. Паля колата и меря 14,8V. След два дена паля колата и пак меря - 12V. Вчера паля и меря показва 14,6 и изведнъж скочи на 15,5-16V без да пипам нищо и лампата, почти беше изгаснала.
Какъв може да е проблема. Подлежи ли на ремонт или да търся нов алтернатор!
Мерси предварително
Четките са комплект с четкодържача, който май е и някакъв регулатор на нещо. Старите четки не бяха износени докрай. С новите четки всичко си беше точно, но лампичката пак продължаваше да си свети. Миналата седмица колата, пак изгасна и не можа да запи. Меря, пак около 11,8V. Пак заредих акумулатора. Паля колата и меря 14,8V. След два дена паля колата и пак меря - 12V. Вчера паля и меря показва 14,6 и изведнъж скочи на 15,5-16V без да пипам нищо и лампата, почти беше изгаснала.
Какъв може да е проблема. Подлежи ли на ремонт или да търся нов алтернатор!
Мерси предварително
Fiat Uno 45 (903 см3)
-
- Кара Uno 55
- Мнения: 48
- Регистриран на: 16 Юли 2008, 08:36
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с алтернатор на Уно 45 (903 см3)
За лампата имаш кофти диод от малките. За другото мoже да имаш утечка или окъсява някъде. Може да е пак диода. Намира се на плочката с големите. Лампата не е притеснителна/тя мъждука/ ама утечката е кофти. Пробвай - като оставиш колата разкачи батерията и след ден-два е закачи и замери. Може тя да е умряла и да прави проблем.LITHIUM написа:От доста време лампичката на акумулатора ми не изгасва след запалването на двигателя. Първоначално само премигваше. Тогава няколко пъти мерих напрежението на акумулатора при запален двигател и си показваше 14,4 - 14,6V и помислих, че проблема е в лампичката на таблото защото няколко месеца преди това бях свалял таблото. По късно, обаче лампата започна предимно да свети без да изгасва или премигва. Преди около месец колата изгасна и не можа да запали. Заредих акумулатора. Колата запали и като измерих акумулатора показваше около 11,8V. Тогава реших че четките на алтернатора са проблема и ги смених.
Четките са комплект с четкодържача който май е и някакъв регулатор на нещо. Старите четки не бяха износени докрай. С новите четки всичко си беше точно но лампичката пак продължаваше да си свети. Миналата седмица колата, пак изгасна и не можа да запи. Меря, пак около 11,8V. Пак заредих акумулатора. Паля колата и меря 14,8V. След два дена паля колата и пак меря - 12V. Вчера паля и меря показва 14,6 и изведнъж скочи на 15,5-16V без да пипам нищо и лампата, почти беше изгаснала.
Какъв може да е проблема. Подлежи ли на ремонт или да търся нов алтернатор!
Мерси предварително
Fiat Uno turbo i.e Mk1
Според мен проблема трябва да е някъде в алтернатора, защото при еднакви условия един път зарежда нормално, друг път не зарежда, или пък презарежда на 15,5-16V. Акумулатора е нов от февруари месец. Тогава ми направи за пръв път тоя номер - беше кишавица, спрях да си купя цигари и после не можах да запаля, и тогава смених акумулатора. В лампичката не е проблема защото последните няколко дни при високи обороти изгасва.
Сега се сетих че не съм проверил дали алтернатора има хубава маса. Може ли проблема да се дължи на лоша маса и къде алтернатора-двигателя са вързани към маса?
Сега се сетих че не съм проверил дали алтернатора има хубава маса. Може ли проблема да се дължи на лоша маса и къде алтернатора-двигателя са вързани към маса?
Fiat Uno 45 (903 см3)
Проверих масата и всичко е наред.
Запалих колата и замерих напрежението на акумулатора - 14,5 V - лампичката си свети.
Измерих напрежението което подава алтернатора към контролната лампа - 7V. Според мен това напрежение би трябвало да бъде около 14,4V.
Колата поработи около 10 мин и пак измерих напрежението на акумулатора - 12,3V. Според мен алтернатора беше спрял да зарежда.
Пак измерих напрежението което подава алтернатора към контролната лампа -0V.
Как е възможно алтернатора първоначално да зарежда и после да спира да зарежда.
Ако някой има идея нека да сподели.
Струва ми се че май ще трябва да сменям алтернатора, ама все още не съм 100% сигурен че проблема е в него.
Запалих колата и замерих напрежението на акумулатора - 14,5 V - лампичката си свети.
Измерих напрежението което подава алтернатора към контролната лампа - 7V. Според мен това напрежение би трябвало да бъде около 14,4V.
Колата поработи около 10 мин и пак измерих напрежението на акумулатора - 12,3V. Според мен алтернатора беше спрял да зарежда.
Пак измерих напрежението което подава алтернатора към контролната лампа -0V.
Как е възможно алтернатора първоначално да зарежда и после да спира да зарежда.
Ако някой има идея нека да сподели.
Струва ми се че май ще трябва да сменям алтернатора, ама все още не съм 100% сигурен че проблема е в него.
Fiat Uno 45 (903 см3)