Регистриран на: 31 Мар 2007
Мнения: 302
Местожителство: София
|
Кога двигателя харчи масло? |
|
Кога двигателя харчи масло и кои са причините за повишения разход на масло?
Когато търсим отговор на този въпрос, винаги първо хвърляме вината върху износени сегменти или гумички на клапаните, но…. дали е само това?
Ще се опитаме да отговорим на въпроса, кои са основните причини за повишения разход на масло в двигателя малко по-детайлно, като изброим почти всички вероятни причини, без да ги подреждаме по значимост или вероятност.
1. Разреждане на маслото с гориво – получава се когато двигателя работи с обогатена горивна смес и част от горивото преминава през сегментите в картера. Причините могат да бъдат много, но всички те, първо сигнализират с висок разход на гориво!
2. Износени основни лагери и шийки на коляновия вал - поради тази причина, голяма част от маслото изтича между шийката и лагера и облива обилно стената на цилиндъра!
3. Износени биелни лагери на коляновия вал – поради увеличения луфт, маслото изтича между лагера и шийката на коляновия вал и облива цилиндъра при което маслените сегменти не успяват напълно да го изчистят.
4. Пропуски и течове от гарнитури, уплътнения и маслопроводи – обикновено тези течове са видими, лесно се локализират и по миризмата на маслото се преценява дали е двигателно или трансмисионно.
5. Семеринги и уплътнения на коляновия и разпределителния вал – в повечето случай изтичането започва със сълзене и бързо се увеличава, а откриването на мястото е лесно, понеже от мястото което изтича се завихря от маховик, ремъчна шайба, колело… и остава следи по статични детайли.
6. Износени лагери на разпределителния вал - изтичайки, маслото облива водачите на клапаните, трудно се локализира и обикновено се свързва с тракането на разпределителния вал.
7. Износени или надрани стени на цилиндровия блок - обикновено се установява с измерване на компресията в цилиндрите и промяната на показанията след наливане на малко масло или визуално при демонтирана цилиндрова глава.
8. Износени сегменти или повредени канали в буталото – установява се визуално при демонтирани бутала или опитно с наливане на масло в цилиндрите и промяната на компресията.
9. Износени водачи на клапаните и амортизирани гумички на клапаните – много честа причина, особено с уплътнителите (гумичките) на клапаните, при което след подмяна разхода на масло влиза в норми.
10. Износени лагери на турбината на турбокомпресора – при тази причина, обикновено се забелязва значително количество на масло във въздуховодите на турбопътищата, единственото решение е ремонт или смяна на турбокомпресора.
11. Неподходящо масло за двигателя или значително просрочен момент на смяна – всяко масло си има определен ресурс при който си запазва смазочните характеристики и всяка просрочена смяна води до повишен разход. Всеки двигател си има препоръчано от производителя масло, което трябва да се съобразява при избора.
12. Запушена система за вентилация на картера – причината идва от запушен с нагар маркуч, клапан или отдушник от системата за вентилация, при което се повишава налягането в картера, а от там и обилното обливане на цилиндрите с масло.
Източник:
http://axm-auto.com/ _________________ Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS |
|