Италианският Magnum
- FIRE NG
- Администратор
- Мнения: 302
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 19:20
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Италианският Magnum
Rayton-Fissore Magnum – името ви звучи странно? Още по-странна е съдбата на този офроудър, проектиран от малкия италиански производител Rayton-Fissore първоначално за полицията и военните, а по-късно – призван да се се превърне в луксозен SUV с V8-двигател. Пуснат на пазара през далечната 1985, Magnum използва модифицирана платформа от малкия камион за армията Iveco 4×4 WM40-10. От него Magnum „наследява“ и основни компоненти по спирачната система, окачването, както и диференциалите. Иначе отвън моделът с големи прозорци напомня на Fiat Uno на стероиди – далеч не само заради задните светлини. Серийното оборудване включва климатик, електрически стъклоповдигачи, стерео и регулируем волан – екстри, каквито далеч не са обичайни за средата на 80-те. В кожения салон влизат не само седалките – но и таблото, както и панелите на вратите. Автомобилът е изграден върху тръбна рама, към която са закрепени панелите на каросерията посредством болтове.
Първоначално Magnum дебютира с три двигателя – 2,4-литров турбодизел (90-110 к.с.) на Sofim и два бензинови: 2-литров 4-цилиндров бензинов с компресор на Fiat/Lancia със 138 „коня“ и 2,5-литров V6 (160 к.с.) от Alfa – за версията Magnum VIP. През 1988 моделът атакува щатския пазар под името Laforza – с 5-литров V8 на Ford, 4-степенна автоматична трансмисия AOD с 4 предавки и 4х4-система с понижаващи предавки на местния производител Newprocess. Някои от последните бройки на Laforza дори са оборудвани с 6-литров мотор на GM с механичен компресор Eaton – и развиват 455 к.с. В Италия продажбите на луксозния SUV са преустановени още през 1993, но в САЩ продължават чак до 2003. Част от произведените общо 6000 бройки отиват за Guardia di finanza, горските служби и други държавни структури, има и бронирани изпълнения.
Източник:
www.autobild.bg
Първоначално Magnum дебютира с три двигателя – 2,4-литров турбодизел (90-110 к.с.) на Sofim и два бензинови: 2-литров 4-цилиндров бензинов с компресор на Fiat/Lancia със 138 „коня“ и 2,5-литров V6 (160 к.с.) от Alfa – за версията Magnum VIP. През 1988 моделът атакува щатския пазар под името Laforza – с 5-литров V8 на Ford, 4-степенна автоматична трансмисия AOD с 4 предавки и 4х4-система с понижаващи предавки на местния производител Newprocess. Някои от последните бройки на Laforza дори са оборудвани с 6-литров мотор на GM с механичен компресор Eaton – и развиват 455 к.с. В Италия продажбите на луксозния SUV са преустановени още през 1993, но в САЩ продължават чак до 2003. Част от произведените общо 6000 бройки отиват за Guardia di finanza, горските служби и други държавни структури, има и бронирани изпълнения.
Източник:
www.autobild.bg
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS