FCA няма да закрива Chrysler, електрифицира FIAT.
- FIRE NG
- Администратор
- Мнения: 302
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 19:20
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
FCA няма да закрива Chrysler, електрифицира FIAT.
Изглежда, че този път US марката ще бъде спасена благодарение на минивана Pacifica
Очакваше се шефът на концерна FCA Серджо Маркионе да погребе марката Chrysler (който преди време самият той я спаси), а в същото време може да сложи край на Dodge и Lancia. Но топ мениджърът, който се изказа последен по време на конференцията за инвеститорите, говори за въздействието върху околната среда, за края на дизелово гориво, за природния газ, хибридното задвижване, електрическите автомобили, станциите за зареждане... И постепенно премина към Fiat 500. Изглежда, че този път Chrysler ще бъде спасен благодарение на минивана Pacifica, който отговаря на духа на времето хибриден и автономен. Но нека да преминем към Fiat, защото комбито Giardiniera се завръща на сцената.
Електромобилът Fiat 500e е неразделна част от бъдещето на концерна FCA. Автомобилът с двигател с мощност 83 кВт (111 к.с. и 200 Нм) и автономен пробег от 130 км се появи на пазара през 2013 г. и се продава в САЩ досега за 32 995 долара.
Комбито Giardiniera дебютира през 1960 г. и за времето си беше инженерен подвиг. Двигателят (17,5 к.с.) с въздушно охлаждане, който при стандартния 500 е монтиран отзад вертикално, се намира на пода и така осигури приличен багажник. По-късно името на модела бе променено на Autobianchi. Производството в Италия приключи през 1977 г. с общо продадени 327 000 автомобила.
Маркионе каза, че през 2020 г. ще има ново поколение на електрическия Fiat 500e заедно с версия на Giardiniera. Компактният 500X и субкомпактният миниван 500L ще получат хибридно задвижване, така че цялата фамилия ще бъде изцяло електрифицирана. Култовият статус на 500, умножен по модерните технологии, се смята за гаранция за успех. Неговите конкуренти обаче ще бъдат сериозни, например Honda Urban EV и електромобилите MINI.
Освен това FCA вярва в перспективите на гамата на Fiat Panda, нещо за което не може да се каже за остарялото Punto и други бюджетни модели, които са заплашени от изчезване. Да оцелееш в днешно време, според Маркионе, може само Fiat, който е в състояние да "възстанови разходите за електрическото развитие". Очевидно тази присъда се отнася до продуктите и на другите марки на концерна. Пред инвеститорите се отчетоха още Alfa Romeo, Jeep и Maserati. Всяка марка от своя страна обещава електрификация, с изключение на Ram.
До 2022 г. Ram обещава да превърне концепта Rebel TRX в сериен пикап за Северна Америка и същевременно да добави нов модел в сегмента Heavy Duty. По същото време Ram ще постигне второ ниво на автономно управление.
След конференцията в Балоко журналистите веднага атакуваха Серджо Маркионе и основният въпрос бе за "убийството на Chysler" (темата бе преди дни повдигната от световните информационни агенции). Шефът на FCA беше кратък: "Това е глупост". Американските марки Dodge и Chrysler не бяха споменати в отчетите, защото бизнесът им е незначителен за общата финансова прогноза: 80% от световните продажби на концерна през следващите години ще осигуряват други марки. Следователно в края на 2019 г. Маркионе ще се оттегли от поста си като спасител, а не като убиец на Chrysler.
Източник:
https://www.ams.bg/
Очакваше се шефът на концерна FCA Серджо Маркионе да погребе марката Chrysler (който преди време самият той я спаси), а в същото време може да сложи край на Dodge и Lancia. Но топ мениджърът, който се изказа последен по време на конференцията за инвеститорите, говори за въздействието върху околната среда, за края на дизелово гориво, за природния газ, хибридното задвижване, електрическите автомобили, станциите за зареждане... И постепенно премина към Fiat 500. Изглежда, че този път Chrysler ще бъде спасен благодарение на минивана Pacifica, който отговаря на духа на времето хибриден и автономен. Но нека да преминем към Fiat, защото комбито Giardiniera се завръща на сцената.
Електромобилът Fiat 500e е неразделна част от бъдещето на концерна FCA. Автомобилът с двигател с мощност 83 кВт (111 к.с. и 200 Нм) и автономен пробег от 130 км се появи на пазара през 2013 г. и се продава в САЩ досега за 32 995 долара.
Комбито Giardiniera дебютира през 1960 г. и за времето си беше инженерен подвиг. Двигателят (17,5 к.с.) с въздушно охлаждане, който при стандартния 500 е монтиран отзад вертикално, се намира на пода и така осигури приличен багажник. По-късно името на модела бе променено на Autobianchi. Производството в Италия приключи през 1977 г. с общо продадени 327 000 автомобила.
Маркионе каза, че през 2020 г. ще има ново поколение на електрическия Fiat 500e заедно с версия на Giardiniera. Компактният 500X и субкомпактният миниван 500L ще получат хибридно задвижване, така че цялата фамилия ще бъде изцяло електрифицирана. Култовият статус на 500, умножен по модерните технологии, се смята за гаранция за успех. Неговите конкуренти обаче ще бъдат сериозни, например Honda Urban EV и електромобилите MINI.
Освен това FCA вярва в перспективите на гамата на Fiat Panda, нещо за което не може да се каже за остарялото Punto и други бюджетни модели, които са заплашени от изчезване. Да оцелееш в днешно време, според Маркионе, може само Fiat, който е в състояние да "възстанови разходите за електрическото развитие". Очевидно тази присъда се отнася до продуктите и на другите марки на концерна. Пред инвеститорите се отчетоха още Alfa Romeo, Jeep и Maserati. Всяка марка от своя страна обещава електрификация, с изключение на Ram.
До 2022 г. Ram обещава да превърне концепта Rebel TRX в сериен пикап за Северна Америка и същевременно да добави нов модел в сегмента Heavy Duty. По същото време Ram ще постигне второ ниво на автономно управление.
След конференцията в Балоко журналистите веднага атакуваха Серджо Маркионе и основният въпрос бе за "убийството на Chysler" (темата бе преди дни повдигната от световните информационни агенции). Шефът на FCA беше кратък: "Това е глупост". Американските марки Dodge и Chrysler не бяха споменати в отчетите, защото бизнесът им е незначителен за общата финансова прогноза: 80% от световните продажби на концерна през следващите години ще осигуряват други марки. Следователно в края на 2019 г. Маркионе ще се оттегли от поста си като спасител, а не като убиец на Chrysler.
Източник:
https://www.ams.bg/
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS