Fiat 850: близо до масите
- FIRE NG
- Администратор
- Мнения: 300
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 13:13
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Fiat 850: близо до масите
Fiat 850 е един от най-типичните и масово разпространени народни автомобили на Италия, произвеждан в периода 1964–1973 г. Той се явява еволюционно усъвършенстван и изцяло обновен като дизайн наследник на безспорния световен хит Fiat 600. Пряката родствена връзка между двата модела е закодирана и във фирмената документация. Когато в началото на 50-те години започва разработката на Fiat 600, неговото неговото вътрешнозаводско обозначение е Project 100, а това на Fiat 850 е Project 100G, където буквата “G” идва от Grande, тоест “голям”.
Двигателят на Fiat 850 представлява усъвършенствана версия на 600, като работният обем е увеличен на 843 куб.см. Моделът се предлага в две изпълнения – Normale с мощност 34 к.с. и Speciale от 47 к.с. Максималната скорост на базовия вариант достига до приемливите 128 км/ч, а при 850 Speciale е с 8 км/ч повече. В чисто техническо отношение моделът не се отличава с особени нововъведения в сравнение със своя предшественик, дебютирал десет години по-рано. Популярността на Fiat 850 обаче до голяма степен се дължи на неговия симпатичен външен вид с големи кръгли фарове и малки кръгли задни светлини, каквито са въведени за първи път в гамата на Fiat именно чрез него, както разбира се и на относително добрата за такъв тип автомобил надеждност и комфорт.
През 1968 г. е лансирана версията Speciale, която разполага с двигател с 47 к.с., идентичен с този на Fiat 850 Sport Coupe. Моделът е с по-големи модерни джанти, снабден е с дискови спирачки на предните колела и се отличава с нов спортен волан и по-добро оборудване, както и нова декоративна маска отпред. Малко известен факт е, че при тази версия разстоянието между предните колела е леко увеличено. Въпреки всичко обаче, цената му е съвсем малко по-висока от тази на стандартния модел.
Въпреки че може и да звучи малко пресилено, някои от тогавашните специалисти наричат специалната версия на Fiat 850 “мини Alfa Romeo”. Истината е, че в резултат на някои находчиви и нестандартни инженерни решения пътническото пространство на компактната малолитражка спокойно побира четирима пътници и осигурява всичко необходимо за комфортно пътуване на по-дълги разстояния. Скромният набор от уреди е аранжиран хармонично. Целият интериор е облечен в изкуствена кожа.
Притежателите на Fiat 850 са единодушни, че въпреки елементарното си устройство, отоплението и вентилационната система на автомобила работят перфектно и се обслужват с лекота. Авансът от 10 к.с. се усеща осезаемо при специалната версия, той e постигнат с увеличаване на оборотите и степента на сгъстяване. При Fiat 850 Speciale е препоръчително използването на по-скъпия бензин „Супер”. Ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 23 секунди, а максималната скорост е почти 135 км/ч, като при това звукоизолацията в купето продължава да бъде перфектна.
За разлика от ранния вариант, при който първа предавка все още не е синхронизирана във версията Speciale разполага с модерна четиристепенна и напълно синхронизирана скоростна кутия (дизайн на Porsche). В своята следвоенна история, и особено от 60-те години на миналия век насам, почти всички модели на Fiat се произвеждат по лиценз и в чужбина. В края на 60-те години Fiat 850 се сглобява и в България.
Източник:
https://autobild.bg
Двигателят на Fiat 850 представлява усъвършенствана версия на 600, като работният обем е увеличен на 843 куб.см. Моделът се предлага в две изпълнения – Normale с мощност 34 к.с. и Speciale от 47 к.с. Максималната скорост на базовия вариант достига до приемливите 128 км/ч, а при 850 Speciale е с 8 км/ч повече. В чисто техническо отношение моделът не се отличава с особени нововъведения в сравнение със своя предшественик, дебютирал десет години по-рано. Популярността на Fiat 850 обаче до голяма степен се дължи на неговия симпатичен външен вид с големи кръгли фарове и малки кръгли задни светлини, каквито са въведени за първи път в гамата на Fiat именно чрез него, както разбира се и на относително добрата за такъв тип автомобил надеждност и комфорт.
През 1968 г. е лансирана версията Speciale, която разполага с двигател с 47 к.с., идентичен с този на Fiat 850 Sport Coupe. Моделът е с по-големи модерни джанти, снабден е с дискови спирачки на предните колела и се отличава с нов спортен волан и по-добро оборудване, както и нова декоративна маска отпред. Малко известен факт е, че при тази версия разстоянието между предните колела е леко увеличено. Въпреки всичко обаче, цената му е съвсем малко по-висока от тази на стандартния модел.
Въпреки че може и да звучи малко пресилено, някои от тогавашните специалисти наричат специалната версия на Fiat 850 “мини Alfa Romeo”. Истината е, че в резултат на някои находчиви и нестандартни инженерни решения пътническото пространство на компактната малолитражка спокойно побира четирима пътници и осигурява всичко необходимо за комфортно пътуване на по-дълги разстояния. Скромният набор от уреди е аранжиран хармонично. Целият интериор е облечен в изкуствена кожа.
Притежателите на Fiat 850 са единодушни, че въпреки елементарното си устройство, отоплението и вентилационната система на автомобила работят перфектно и се обслужват с лекота. Авансът от 10 к.с. се усеща осезаемо при специалната версия, той e постигнат с увеличаване на оборотите и степента на сгъстяване. При Fiat 850 Speciale е препоръчително използването на по-скъпия бензин „Супер”. Ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 23 секунди, а максималната скорост е почти 135 км/ч, като при това звукоизолацията в купето продължава да бъде перфектна.
За разлика от ранния вариант, при който първа предавка все още не е синхронизирана във версията Speciale разполага с модерна четиристепенна и напълно синхронизирана скоростна кутия (дизайн на Porsche). В своята следвоенна история, и особено от 60-те години на миналия век насам, почти всички модели на Fiat се произвеждат по лиценз и в чужбина. В края на 60-те години Fiat 850 се сглобява и в България.
Източник:
https://autobild.bg
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS