Fiat 850: близо до масите

Всичко за старите модели:
Аватар
FIRE NG
Администратор
Мнения: 300
Регистриран на: 31 Мар 2007, 13:13
Местоположение: София
Обратна връзка:
Fiat 850: близо до масите

Мнение от FIRE NG »

Fiat 850 е един от най-типичните и масово разпространени народни автомобили на Италия, произвеждан в периода 1964–1973 г. Той се явява еволюционно усъвършенстван и изцяло обновен като дизайн наследник на безспорния световен хит Fiat 600. Пряката родствена връзка между двата модела е закодирана и във фирмената документация. Когато в началото на 50-те години започва разработката на Fiat 600, неговото неговото вътрешнозаводско обозначение е Project 100, а това на Fiat 850 е Project 100G, където буквата “G” идва от Grande, тоест “голям”.

Двигателят на Fiat 850 представлява усъвършенствана версия на 600, като работният обем е увеличен на 843 куб.см. Моделът се предлага в две изпълнения – Normale с мощност 34 к.с. и Speciale от 47 к.с. Максималната скорост на базовия вариант достига до приемливите 128 км/ч, а при 850 Speciale е с 8 км/ч повече. В чисто техническо отношение моделът не се отличава с особени нововъведения в сравнение със своя предшественик, дебютирал десет години по-рано. Популярността на Fiat 850 обаче до голяма степен се дължи на неговия симпатичен външен вид с големи кръгли фарове и малки кръгли задни светлини, каквито са въведени за първи път в гамата на Fiat именно чрез него, както разбира се и на относително добрата за такъв тип автомобил надеждност и комфорт.

През 1968 г. е лансирана версията Speciale, която разполага с двигател с 47 к.с., идентичен с този на Fiat 850 Sport Coupe. Моделът е с по-големи модерни джанти, снабден е с дискови спирачки на предните колела и се отличава с нов спортен волан и по-добро оборудване, както и нова декоративна маска отпред. Малко известен факт е, че при тази версия разстоянието между предните колела е леко увеличено. Въпреки всичко обаче, цената му е съвсем малко по-висока от тази на стандартния модел.

Въпреки че може и да звучи малко пресилено, някои от тогавашните специалисти наричат специалната версия на Fiat 850 “мини Alfa Romeo”. Истината е, че в резултат на някои находчиви и нестандартни инженерни решения пътническото пространство на компактната малолитражка спокойно побира четирима пътници и осигурява всичко необходимо за комфортно пътуване на по-дълги разстояния. Скромният набор от уреди е аранжиран хармонично. Целият интериор е облечен в изкуствена кожа.

Притежателите на Fiat 850 са единодушни, че въпреки елементарното си устройство, отоплението и вентилационната система на автомобила работят перфектно и се обслужват с лекота. Авансът от 10 к.с. се усеща осезаемо при специалната версия, той e постигнат с увеличаване на оборотите и степента на сгъстяване. При Fiat 850 Speciale е препоръчително използването на по-скъпия бензин „Супер”. Ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 23 секунди, а максималната скорост е почти 135 км/ч, като при това звукоизолацията в купето продължава да бъде перфектна.

За разлика от ранния вариант, при който първа предавка все още не е синхронизирана във версията Speciale разполага с модерна четиристепенна и напълно синхронизирана скоростна кутия (дизайн на Porsche). В своята следвоенна история, и особено от 60-те години на миналия век насам, почти всички модели на Fiat се произвеждат по лиценз и в чужбина. В края на 60-те години Fiat 850 се сглобява и в България.

Източник:
https://autobild.bg
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS

Публикувай отговор