Двигателят FIRE на Фиат Уно, технологичното бижу на FCA
- FIRE NG
- Администратор
- Мнения: 302
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 19:20
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Двигателят FIRE на Фиат Уно, технологичното бижу на FCA
Двигателят FIRE на Фиат Уно, технологичното бижу на Fiat Group/FCA.
Роботите влизат във футуристичния завод Termoli 3, създаден специално през 1985 г. за изграждането на новия двигател FIRE, чиято история е тясно свързана с Фиат Уно/Fiat Uno. Всъщност това беше първият автомобил на Fiat, оборудван с това италианско инженерно бижу, произвеждано в продължение на 35 дълги години и в над 23 милиона бройки. Името му е акронимът на Fully Integrated Robotized Engine и се отнася до иновативния метод, с който е създаден, т.е. системата Robogate на Comau S.p.A.
В сравнение с предишния двигател, използван във от Fiat Group, новият FIRE е по-компактен и по-лек (само 69 кг.), с по-опростена във философията на конструкцията (95 компонента по-малко), по-модерен (преминаване от система с долен разпределителен вал OHV към разпределителна система с горен разпределителен вал OHC), по-надеждни и по-лесни за сглобяване. Накратко, проект с голяма дълготрайност и моторно инженерство, който е синоним на надеждност и качество.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com
Роботите влизат във футуристичния завод Termoli 3, създаден специално през 1985 г. за изграждането на новия двигател FIRE, чиято история е тясно свързана с Фиат Уно/Fiat Uno. Всъщност това беше първият автомобил на Fiat, оборудван с това италианско инженерно бижу, произвеждано в продължение на 35 дълги години и в над 23 милиона бройки. Името му е акронимът на Fully Integrated Robotized Engine и се отнася до иновативния метод, с който е създаден, т.е. системата Robogate на Comau S.p.A.
В сравнение с предишния двигател, използван във от Fiat Group, новият FIRE е по-компактен и по-лек (само 69 кг.), с по-опростена във философията на конструкцията (95 компонента по-малко), по-модерен (преминаване от система с долен разпределителен вал OHV към разпределителна система с горен разпределителен вал OHC), по-надеждни и по-лесни за сглобяване. Накратко, проект с голяма дълготрайност и моторно инженерство, който е синоним на надеждност и качество.
Източник:
https://www.passioneautoitaliane.com
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS