Fiat Uno Club Bulgaria Форуми



Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Предишната тема

Следващата тема
Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения Страница 1 от 1
    Историята на Fiat Uno
Автор Съобщение
FIRE NG
Администратор


Регистриран на: 31 Мар 2007
Мнения: 305
Местожителство: София
Мнение Историята на Fiat Uno Отговорете с цитат
Fiat Uno е представен през януари 1983 г., като наследник на остарелия Fiat 127, а през 1984 година печели приза Кола на годината.

През 80-те години Европа има нужда от малък, икономичен и надежден автомобил с ниски експлоатационни разходи - Uno напълно отговаря на тези условия. Колата става известна с почти революционните за това време нововъведения, като версията i.e., двигателите FIRE (Fully Integrated Robotized Engine) и др.

Хечбекът дълъг 3.70 м. се произвежда във варианти с 3 и 5 врати, а първите модели са - 45 (903 куб.см, 45 к.с), 55 (1116 куб.см, 55 к.с) и 70 (1301 куб.см, 70 к.с). Колата е с предно предаване, напречно разположен 4 цилиндров двигател (OHC) и добър вътрешен и външен дизайн дело на Дж. Джуджаро. Отличава с малкия разход на гориво - около 5 л./100 км. и 6-7 л. при градски цикъл, независимо от модела (с 3 или 5 врати) и трансмисията (4-5 скорости). Моделите ES (energy saving) имат някои изменения в детайлите за по-ниско въздушното съпротивление, а също и различна трансмисия допълнително намаляващи разхода на гориво . Uno прави впечатление и с доброто окачване и лекота на управление, но първите модели са с не дотам добри сглобки на купето, което често корозира. Този проблем е решен при моделите след 1991 г., при които голяма част от купето вече е поцинковано. Мястото на водача е доста удобно, а вътрешното пространство е голямо за автомобил от този клас. Багажникът не е особено голям - 250 л., но задните седалки се свалят и багажния обем достига 1 куб.м.

През Май 1983 се появява дизеловият модел 45 D (1300 куб.см, 45 к.с), а през Октомври е представен модела - Uno-matic 70, който през 1987 г. става база на Selecta (1116куб.см,58 к.с).

През април 1985 г. е пуснат модела Uno turbo i.e. (1299/1301 куб.см, 105 к.с), който успешно се конкурира с Peugeot 205 GTI. През 1987 г. моделът е снабден с катализатор, а модификацията Antiskid е снабдена с ABS.

През лятото на 1985 г. е представен новия двигател FIRE (999 куб.см, 45 к.с), тежащ по-малко и използващ по-малко части от старите двигатели на Uno. Максимална скорост, която достига този двигател е 145 км/ч., той има нисък разход на гориво (4.5 л./100 км., 6.2 л./100 км. в градски цикъл) и обикновено изкарва повече от 200 000 км. без големи ремонти. Двигателя FIRE е признат за един от най-добрите до този момент в своя клас. По същото време мощността на двигателите 1116 куб.см. на модела 55, е повишена до 58 к.с., а самият модел е преименуван на 60.

През 1987 г. се появява Uno 70 Turbodiesel(1367 куб.см), а модела 60 D е снабден и с двигател 1697 куб.см (58 к.с). Следващият нов модел на Uno е 75 i.e. cat (1498 куб.см, 75 к.с), оборудван със система за електронно инжекционно впръскване на горивото Bosch L-Jetronic и катализатор.

В Бразилия Uno се произвежда с някой изменения в дизайна на купето,а някои от моделите имат независимо задно окачване CS и др. Там се произвежда също и модификацията Duna.

Второто поколение Fiat Uno се появява през Септември 1989 г. Колата е с доста променен външен вид (нова решетка, задна врата, капак на двигателя, броня, предни фарове и др.), намален коефициент на съпротивление - 0.30 и много подобрения. Двигателите са - 903 куб.см., 999 куб.см.FIRE (снабден с инжекционна система и катализатор при някои модели), новия 1108 куб.см. FIRE (56 к.с) - също с инжекционна система и катализатор, 1372 куб.см. (71 к.с) на модела 70 i.e. и стария 1498 куб.см. Моделът Turbo също е с нов двигател - 1372 куб.см (112 к.с.), който през 1991 г. е снабден с катализатор.

Към досегашните дизелови двигатели през 1990 г. е добавен двигателя 1929 куб.см. (60 к.с) с EGR (Exhaust Gas Recirculation) устройство за намаляване на вредните емисии газове.
През 1991 г. двигателя 1498 куб.см също е снабден с катализатор и дава начало на модела 1.5 i.e ,а през 1993 г. се появява още една версия с двигател FIRE - 1108 куб.см (50 к.с).

Макар да няма стандартни вградени екстри Fiat Uno има много специални издания - Hobby, Rap, Rap Up, Turbo i.e Racing, Formula, Estivale, Cosy, Seaside, Targa, Brio..., стандартно оборудвани с кожен салон, климатик централно заключване и др.

Uno се произвежда в Италия до 1995 г., когато е заменен от Fiat Punto. След тази дата колата се произвежда още няколко години в заводите на Fiat в Полша, Турция и Египет.
Общият брой на произведените коли марка Fiat Uno в Италия надхвърля 6 000 000 бр.

Ако имате нужда от надежден, икономичен и лесен за поддръжка градски автомобил Fiat Uno е отлично решение.

+ Икономична, евтина и лесна поддръжка, добри двигатели, просторно за този клас купе.

- Слабо окачване, чести дефекти на електрониката, корозия на моделите преди 1990г., проблеми със запалването през зимата, течове на масло от двигателя, малък багажник.

Стрелка https://www.automobile-catalog.com/model/fiat/uno.html#gsc.tab=0 - Технически характеристики на Fiat Uno
_________________
Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения Страница 1 от 1
Идете на:  

 
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети