Редовни проблеми с турбото на Уно mk2
Публикувано на: 10 Юли 2009, 00:12
Здравословейте колеги!
Имам следният проблем - карам Уно 1.4 турбо, преди около година му сменихме оригиналното турбо (така или иначе вече се беше прецакало) с Garret T03 втора ръка. Колата тръгна много - направихме го да надува на 1,5 бара. След около 2 месеца обаче постепенно започна да се появява един шум, когато турбото развърта. Нещо средно между стържене и съскане. Появява се само, докато надува на пълна газ и е на скорост.
Закарах го в един сервиз и от там ми казаха, че и това турбо е заминало и да го сменям с друго. Взех пак същото T03 на Garret отново втора ръка. Изглеждаше в чудесно състояние без течове по него, почти без никакъв луфт и.т.н. Пак го пуснахме на 1,5 бара. Работеше страхотно и нямаше никакви проблеми отново за около 2 месеца !!! Но след това отново започна да се чува абсолютно същото стържене както и от предишното.
Реших да не го сменям, а да го карам така, докато съвсем не се прецака, а това се случи скоро - шума се усили съвсем и в един момент изобщо спря да надува. Имате ли представа, защо се прецакват толкова бързо и все по един и същи начин ?!? Да не би тези турбини да не издържат на 1,5 налягане и да се прецакват бързо заради това ? Възможно ли е да се чупят, така понеже до съвсем скоро карах с оригиналната генерация на колата която беше едва на 55 мм. ?!? Иначе карам колата с ново хубаво масло, а и нямам никакви проблеми с мазането на турбото - проверено е !
А и още нещо - с 350 сс дюзи съм - което ми прави сместа на ниски обороти адски богата. Дори в началото ми се давеше и прекъсваше до преди да достигне около 3000 об.мин. След това я по настроихме - на пръв поглед, вече като че ли няма проблем със смесите, но имам едно на ум, че е възможно все пак да не е настроена съвсем както трябва. Дали, ако не е настроена много добре би могло това да поврежда така турбината ?!?
Имам следният проблем - карам Уно 1.4 турбо, преди около година му сменихме оригиналното турбо (така или иначе вече се беше прецакало) с Garret T03 втора ръка. Колата тръгна много - направихме го да надува на 1,5 бара. След около 2 месеца обаче постепенно започна да се появява един шум, когато турбото развърта. Нещо средно между стържене и съскане. Появява се само, докато надува на пълна газ и е на скорост.
Закарах го в един сервиз и от там ми казаха, че и това турбо е заминало и да го сменям с друго. Взех пак същото T03 на Garret отново втора ръка. Изглеждаше в чудесно състояние без течове по него, почти без никакъв луфт и.т.н. Пак го пуснахме на 1,5 бара. Работеше страхотно и нямаше никакви проблеми отново за около 2 месеца !!! Но след това отново започна да се чува абсолютно същото стържене както и от предишното.
Реших да не го сменям, а да го карам така, докато съвсем не се прецака, а това се случи скоро - шума се усили съвсем и в един момент изобщо спря да надува. Имате ли представа, защо се прецакват толкова бързо и все по един и същи начин ?!? Да не би тези турбини да не издържат на 1,5 налягане и да се прецакват бързо заради това ? Възможно ли е да се чупят, така понеже до съвсем скоро карах с оригиналната генерация на колата която беше едва на 55 мм. ?!? Иначе карам колата с ново хубаво масло, а и нямам никакви проблеми с мазането на турбото - проверено е !
![Тъжно :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
А и още нещо - с 350 сс дюзи съм - което ми прави сместа на ниски обороти адски богата. Дори в началото ми се давеше и прекъсваше до преди да достигне около 3000 об.мин. След това я по настроихме - на пръв поглед, вече като че ли няма проблем със смесите, но имам едно на ум, че е възможно все пак да не е настроена съвсем както трябва. Дали, ако не е настроена много добре би могло това да поврежда така турбината ?!?