Fiat 850: Историята

История. Всичко за старите модели:
Fiat 850 (1964-73); Fiat 127 (1971-83); Fiat Fiorino (147 & 146);
Innocenti Koral 45/Innocenti Koral 55/65;
Аватар
uno stz
Администратор
Мнения: 147
Регистриран на: 25 Апр 2007, 20:08
Местоположение: Стара Загора
Fiat 850: Историята

Мнение от uno stz »

На 26 септември 1966 г. е проведена среща между ръководителите на ДСО Балканкар и представители на Fiat. От италианска страна е подготвена информация до управлението на Fiat, която има следното главно съдържание:

ДСО Балканкар иска да сключи сделка с Fiat в етапи, както следва:

1. През 1966г., до края на годината, Fiat да достави на Балканкар 300 350 бр. леки коли Fiat 850 в разглобено състояние, по стандарт №1.

2. През 1967 година, Fiat да достави за монтаж в България леки коли Fiat 850 в количества 3000-5000 броя.

3. Fiat да проектира завод за монтаж и частично производство на автомобили с капацитет ....бр. Завода да влезе в експлоатация през .... год.

4. Fiat да организира служби за сервизно обслужване.

5. Fiat да проектира и построи склад за резервни части.

В проекто-договора е заложено ДСО Балканкар да заплаща на Fiat, чрез компенсация със стоки от листата на износните централи на България.
На 17 и 18 ноември при търговския директор на ДСО Балканкар е съставен текста на договора заедно с италианците, но се появяват известни усложнения, поради високите изисквания предявени от българска страна. В крайна сметка е постигнато съгласие за развиване на собствено производство на детайли и групи от агрегатите от леките автомобили Fiat в размер на 40 % от стойността на колата. На 6 декември 1966 г.са получени първите чертежи от Fiat в два варианта.

На 3 март 1967 г. в Торино, Италия е сключен договор с Fiat за монтаж на леки автомобили Fiat 850 берлина, 850 купе, 124 берлина и 124 комби.
Първите 18 броя коли Fiat 850 пристигат в ЗЛА Балкан на 10 май 1967 г. Скоро след усвояване на монтажа е взето решение да бъде избрано българско име на сглобяваните в Ловеч италиански автомобили. Те неофициално са наречени Пирин, въпреки че фирмените надписи върху каросерията остават непроменени.
На 27 юни 1967 г. е монтирана първата кола Fiat 850 в ЗЛА Балкан.
На 12 март 1968 г. са получени първите коли Fiat в разглобено състояние по стандарт 2А, а на 2 април в завода пристига и постоянния представител на Fiat в София за оказване на техническа помощ.
Монтажа на Fiat 850 по стандарт 2А стартира на 4 април 1968 г.
Между 28 април и 5 май 1968 г. инж. Димитър Дамянов е командирован в Торино за сключване на договор с Fiat относно доставката на съоръжения за заварка и монтаж.
На 28 април 1968 г. в завода пристига инж. Бразио в качеството си на технически контрольор, а на 13 декември 1968 г. в ЗЛА Балкан идват специалистите Мюлер и Грималди от фирмата Трафо, Италия във връзка с монтажа на бояджийска инсталация.
През 1971 г. изтича петгодишния договор с Fiat, който впоследствие не е подновен. Последният сглобен автомобил по това споразумение е Fiat 850, който напуска монтажната линия на завода в Ловеч през септември 1971 г.


Монтаж на Пирин-Fiat в Ловеч

- Fiat 850 Берлина (1967-1971) - 360 броя
- Fiat 850 Купе (1967-1970) - 89 броя
- Fiat 124 Берлина (1967-1971) - 274 броя
- Fiat 124 Комби (1967-1970) - 35 броя

Общо: 758 броя

Fiat 850 Берлина
https://ruoteclassiche.quattroruote.it/ ... 198710.jpg
https://www.autoblog.it/app/uploads/202 ... 850-01.jpg

Fiat 850 Купе
https://ruoteclassiche.quattroruote.it/ ... %C3%A9.jpg

Fiat 124 Берлина
http://img0.liveinternet.ru/images/atta ... a_1200.jpg

Fiat 124 Комби
https://s.car.info/image_files/1920/fia ... 304980.jpg
Fiat Uno Turbo i.e - EX
Fiat Punto Sporting

Публикувай отговор