Техническо обслужване на Fiat Uno
- FIRE NG
- Администратор
- Мнения: 303
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 19:20
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Техническо обслужване на Fiat Uno
Fiat Uno е една сравнително проста и лесна за подръжка кола, без сложни възли и детайли. По-принцип няма да имате големи проблеми с по-новите модели Uno, особено ако двигателят ви е FIRE, но много от тези коли в България са достигнали възрастта в която е нормално различните компоненти да започнат да се износват. Стандартните двигатели на Fiat Uno изкарват без ремонти около 120 000 км., а нужда от големи ремонти се появява след около 180 000 км.
Двигателите FIRE издържат над 200 000 км. без съществени ремонти.
За безпроблемна работа на колата изпълнявайте редовно следното:
- Сменяйте маслото и масления филтър най-много на 15 000 км. или ежегодно.
- През не повече от 20 000км. сменяйте горивния филтър, въздушния филтър и свещите.
- На 60 000 км. или през 2 години сменете охлаждащата и спирачната течност.
- На 100 000 км. се подменят зъбчатия приводен ремък и трансмисионното масло.
- Преглеждайте редовно двигателя и трансмисията за утечки - това е един от най-честите проблеми с Uno.
- Маншоните на осите често се късат, периодично ги преглеждайте не само от страната на колелото, но и откъм скоростната кутия.
- Не претоварвайте двигателя с високи скорости, Fiat Uno не е скоростен автомобил.
- След запалване не ускорявайте студения двигател през зимата до прекалено високи обороти.
- Желателно е колата ежегодно или през 15-20 000 км. да минава през специализиран сервиз за преглед на по-важните възли и системи.
- Избягвайте случайни сервизи и майстори - могат да ви струват много нерви и пари.
Ако сте закупили кола на старо с неизвестна история:
- Проверете(по-възможност в специализиран сервиз)състоянието на всички важни възли и системи на колата - това може да ви спести много по-късни проблеми.
- Сменете свещите, маслото, масления филтър, ангренажния ремък, въздушния филтър, спирачната течност, охладителната течност, перата на чистачките..
- Проверете всички фарове и мигачи, както и работата на вентилатора за охлаждане на радиатора.
- Препоръчително е да използвате течност за прочистване на горивната система - изсипва се в резервоара или се впръсква в карбуратора.
Ако притежавате някои от по-скромните модели Fiat Uno (903, 999 куб.см.) има възможност да приспособите много от частите на моделите Turbo за тях, което ще подобри значително качествата на вашата кола
http://fiat-uno.oneinform.com/povredi.html - Най-чести повреди при Fiat Uno
http://fiat-uno.oneinform.com/
Двигателите FIRE издържат над 200 000 км. без съществени ремонти.
За безпроблемна работа на колата изпълнявайте редовно следното:
- Сменяйте маслото и масления филтър най-много на 15 000 км. или ежегодно.
- През не повече от 20 000км. сменяйте горивния филтър, въздушния филтър и свещите.
- На 60 000 км. или през 2 години сменете охлаждащата и спирачната течност.
- На 100 000 км. се подменят зъбчатия приводен ремък и трансмисионното масло.
- Преглеждайте редовно двигателя и трансмисията за утечки - това е един от най-честите проблеми с Uno.
- Маншоните на осите често се късат, периодично ги преглеждайте не само от страната на колелото, но и откъм скоростната кутия.
- Не претоварвайте двигателя с високи скорости, Fiat Uno не е скоростен автомобил.
- След запалване не ускорявайте студения двигател през зимата до прекалено високи обороти.
- Желателно е колата ежегодно или през 15-20 000 км. да минава през специализиран сервиз за преглед на по-важните възли и системи.
- Избягвайте случайни сервизи и майстори - могат да ви струват много нерви и пари.
Ако сте закупили кола на старо с неизвестна история:
- Проверете(по-възможност в специализиран сервиз)състоянието на всички важни възли и системи на колата - това може да ви спести много по-късни проблеми.
- Сменете свещите, маслото, масления филтър, ангренажния ремък, въздушния филтър, спирачната течност, охладителната течност, перата на чистачките..
- Проверете всички фарове и мигачи, както и работата на вентилатора за охлаждане на радиатора.
- Препоръчително е да използвате течност за прочистване на горивната система - изсипва се в резервоара или се впръсква в карбуратора.
Ако притежавате някои от по-скромните модели Fiat Uno (903, 999 куб.см.) има възможност да приспособите много от частите на моделите Turbo за тях, което ще подобри значително качествата на вашата кола


Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS