Fiat Uno 75 i.e нестабилни обороти. Комутатор или TPS?
Публикувано на: 15 Ное 2007, 21:38
Здравейте колеги,
Карам едно Uno 75 i.e, моноинжекция и от две седмици почна да ми прави мизерии, но бях на работа и не съм имал време да го погледна. Карах Мерцедеса, но той много яко удря джоба ми с тоя разход на бензин. Вчера, като типичен български, майстор навлякох синята престилка и почнах доста умно да гледам двигателя. Забравих да спомена, че всичко почна с гаснене при загряване на двигателя и почти непрестанна игра на оборотите. Като изгасне не пали от раз както обикновено. Сума време се мъчих.
Та завчера - седнах, прегледах свещите, подаването на бензин, стъпковия мотор -всичко си е наред, след това реших да видя дали до свещите стига ток -хванах една позната да върти ключа, аз взех една счупена отвертка и я заврях в кабела на една от свещите, доближих я до конструкцията, тя завъртя, но к.рец. Няма никой, а кабела който влиза в дистрибуторната има. Свалих дистрибуторната капачка и ми стана зле - вътре цялата обилно пълна с масло.
Оказа се, че ми е избил семеринга, смених го, измих капачката перфектно, изчистих и четирите крачета, които са за кабелите, с шкурка. Свалих палеца и с него повторих същата операция, подсуших всичко и го монтирах. Запали от раз, оборотите паднаха на 1200, което си е чисто чудо, защото от както почна с проблемите не падаха под 1800-2000. Подкарах я, движеше се направо завидно добре. Днес я изкарах, отидох до един познат, който работи на близо, става дума за 5 км. Без никакви проблеми стигнах, но като привечер тръгнах към нас почнаха да стават галимациите. Колата запали от раз, поизчаках малко, не знам дали при вас е така, но като запаля винаги ми качва поне до 1500 оборота и постепенно спадат до принципно 900-1000, при мен за момента 1200. Дадох на заден, изкарах колата от мястото и тъкмо включих на първа, когато нейната мама, изгасна. Завъртях ключа, таблото светна, изчаках помпата да качи бензин до карбуратора, завъртях, но...не запали. Повторението му е майката, пробвах отново - пак никой.
Проверих капачката, да не би да не е било от семеринга теча на масло, но вътре си беше чисто и абсолютно сухо. Почнах да правя проверка на кабелите на свещите - няма никой, но интересното, което се случи този път е, че дори и в дистрибуторната капачка няма никой. Ток не се подава към системата. Изчаках трафика да понамалее и авера ме изтегли до нас.
Сега основната ми мисъл е какво може да е станало тоз път. И нещото което най-много ме съмнява е комутатора. Ако не се лъжа той играеше ключова роля в тоя процес.
Простете ми ако съм написал всичко като пълен идиот, но от моноинжекциони или пълни инжекциони си нямам голямо понятие. Освен уното имам два чисти карбуратора и един дизел.
Post Scriptum: Ако е комутатора може ли да ми дадете ориентировъчна цена?
Карам едно Uno 75 i.e, моноинжекция и от две седмици почна да ми прави мизерии, но бях на работа и не съм имал време да го погледна. Карах Мерцедеса, но той много яко удря джоба ми с тоя разход на бензин. Вчера, като типичен български, майстор навлякох синята престилка и почнах доста умно да гледам двигателя. Забравих да спомена, че всичко почна с гаснене при загряване на двигателя и почти непрестанна игра на оборотите. Като изгасне не пали от раз както обикновено. Сума време се мъчих.
Та завчера - седнах, прегледах свещите, подаването на бензин, стъпковия мотор -всичко си е наред, след това реших да видя дали до свещите стига ток -хванах една позната да върти ключа, аз взех една счупена отвертка и я заврях в кабела на една от свещите, доближих я до конструкцията, тя завъртя, но к.рец. Няма никой, а кабела който влиза в дистрибуторната има. Свалих дистрибуторната капачка и ми стана зле - вътре цялата обилно пълна с масло.
Оказа се, че ми е избил семеринга, смених го, измих капачката перфектно, изчистих и четирите крачета, които са за кабелите, с шкурка. Свалих палеца и с него повторих същата операция, подсуших всичко и го монтирах. Запали от раз, оборотите паднаха на 1200, което си е чисто чудо, защото от както почна с проблемите не падаха под 1800-2000. Подкарах я, движеше се направо завидно добре. Днес я изкарах, отидох до един познат, който работи на близо, става дума за 5 км. Без никакви проблеми стигнах, но като привечер тръгнах към нас почнаха да стават галимациите. Колата запали от раз, поизчаках малко, не знам дали при вас е така, но като запаля винаги ми качва поне до 1500 оборота и постепенно спадат до принципно 900-1000, при мен за момента 1200. Дадох на заден, изкарах колата от мястото и тъкмо включих на първа, когато нейната мама, изгасна. Завъртях ключа, таблото светна, изчаках помпата да качи бензин до карбуратора, завъртях, но...не запали. Повторението му е майката, пробвах отново - пак никой.
Проверих капачката, да не би да не е било от семеринга теча на масло, но вътре си беше чисто и абсолютно сухо. Почнах да правя проверка на кабелите на свещите - няма никой, но интересното, което се случи този път е, че дори и в дистрибуторната капачка няма никой. Ток не се подава към системата. Изчаках трафика да понамалее и авера ме изтегли до нас.
Сега основната ми мисъл е какво може да е станало тоз път. И нещото което най-много ме съмнява е комутатора. Ако не се лъжа той играеше ключова роля в тоя процес.
Простете ми ако съм написал всичко като пълен идиот, но от моноинжекциони или пълни инжекциони си нямам голямо понятие. Освен уното имам два чисти карбуратора и един дизел.
Post Scriptum: Ако е комутатора може ли да ми дадете ориентировъчна цена?