Страница 1 от 1

Fiat Uno 75 i.e нестабилни обороти. Комутатор или TPS?

Публикувано на: 15 Ное 2007, 21:38
от Joker
Здравейте колеги,
Карам едно Uno 75 i.e, моноинжекция и от две седмици почна да ми прави мизерии, но бях на работа и не съм имал време да го погледна. Карах Мерцедеса, но той много яко удря джоба ми с тоя разход на бензин. Вчера, като типичен български, майстор навлякох синята престилка и почнах доста умно да гледам двигателя. Забравих да спомена, че всичко почна с гаснене при загряване на двигателя и почти непрестанна игра на оборотите. Като изгасне не пали от раз както обикновено. Сума време се мъчих.

Та завчера - седнах, прегледах свещите, подаването на бензин, стъпковия мотор -всичко си е наред, след това реших да видя дали до свещите стига ток -хванах една позната да върти ключа, аз взех една счупена отвертка и я заврях в кабела на една от свещите, доближих я до конструкцията, тя завъртя, но к.рец. Няма никой, а кабела който влиза в дистрибуторната има. Свалих дистрибуторната капачка и ми стана зле - вътре цялата обилно пълна с масло.

Оказа се, че ми е избил семеринга, смених го, измих капачката перфектно, изчистих и четирите крачета, които са за кабелите, с шкурка. Свалих палеца и с него повторих същата операция, подсуших всичко и го монтирах. Запали от раз, оборотите паднаха на 1200, което си е чисто чудо, защото от както почна с проблемите не падаха под 1800-2000. Подкарах я, движеше се направо завидно добре. Днес я изкарах, отидох до един познат, който работи на близо, става дума за 5 км. Без никакви проблеми стигнах, но като привечер тръгнах към нас почнаха да стават галимациите. Колата запали от раз, поизчаках малко, не знам дали при вас е така, но като запаля винаги ми качва поне до 1500 оборота и постепенно спадат до принципно 900-1000, при мен за момента 1200. Дадох на заден, изкарах колата от мястото и тъкмо включих на първа, когато нейната мама, изгасна. Завъртях ключа, таблото светна, изчаках помпата да качи бензин до карбуратора, завъртях, но...не запали. Повторението му е майката, пробвах отново - пак никой.

Проверих капачката, да не би да не е било от семеринга теча на масло, но вътре си беше чисто и абсолютно сухо. Почнах да правя проверка на кабелите на свещите - няма никой, но интересното, което се случи този път е, че дори и в дистрибуторната капачка няма никой. Ток не се подава към системата. Изчаках трафика да понамалее и авера ме изтегли до нас.

Сега основната ми мисъл е какво може да е станало тоз път. И нещото което най-много ме съмнява е комутатора. Ако не се лъжа той играеше ключова роля в тоя процес.
Простете ми ако съм написал всичко като пълен идиот, но от моноинжекциони или пълни инжекциони си нямам голямо понятие. Освен уното имам два чисти карбуратора и един дизел.


Post Scriptum: Ако е комутатора може ли да ми дадете ориентировъчна цена?

Публикувано на: 15 Ное 2007, 21:59
от Kicho
Здр. колега, значи при мен беше същата история с играенето на оборотите и гасненето. Вдигнеше ли 70 градуса колата и почваше едно шарене на обороти -на мен ми държеше между 2000 - 2500 в този интервал. Седях с проблема доста време. Смених датчик на Хол, обаче не беше той проблема. След доста мъки намерих читав майстор, който я закачи на стенд и на графиката се видя, че тая шарения с оборотите е чисто и просто един комутатор, който принципно на мен ми излезе към 45 лв. мисля. Твърде вероятно да е комутатора и при теб с тия обороти и гаснене според мен е тва. Примерната цена на комутатор варира 40 - 55 лв. макс. Аз съм с карбуратор и не съм чак толкова запознат с моното и инжекцийте като цяло, но говорим ли за играене на обороти и гаснене при вдигане на температура според мен си е проблемен комутатор :roll: Надявам се да съм бил полезен :) Успех с отстраняването на проблема :!:

Публикувано на: 15 Ное 2007, 22:31
от Joker
Утре слагам синята престилка и го свалям веднага, а някаква идея как да разбера дали сегашния комутатор е в ред?

Благодаря за съвета

Публикувано на: 16 Ное 2007, 00:18
от Kicho
Ами на мен майстора, който ми го смени ми каза, че този адски много се нагрявал. А то нали представлява една алуминиева плочка вътре с платка и две букси, и не би трябвало да е чак толкова топла. Та тази плочка я пипни като ти вдигне над 70 градуса, ако е вряла според мен е за смяна. Пак ти споделям, че не съм много запознат с тия инжекциони и ако ти се занимава и си сигурен, че е комутатор сменяй, но да не излезе, че е някъде другаде проблема и да си биеш главата после, защото и аз така се прецаках първият път като смених датчика на Хол, а то не беше в него проблема. Но въпреки всичко не ти пречи да провериш дали се нагрява плочката, това е най - малкото което можеш да направиш. Успех още веднъж :!:

По-добре първо потърси компетентен майстор!!!

Публикувано на: 16 Ное 2007, 14:43
от Stuky
Здравей колега!
Карам същото Уно като твоето и имах и аз проблеми през април тази година, които приличат на твоите.

При мен колата прекъсваше и трудно палеше, докато в един момент просто отказа да запали и се стигна до "компетентен майстор. Човека я закачи на КТС уреда и се оказа че ТПС-а ми е износен. Но преди това разбира се смених комплект свещи, чукчето и правих какви ли не упражнения. Моя съвет е просто да я закараш при някои читав майстор, за да ти диагностицира точно проблема.

При мен както казах се оказа ТПС - това е датчика на карбуратора, които казва на компютъра колко газ подаваш (като застанеш пред колата се намира от дясната страна на карбуратора, точно под капака на въздушния филтър и представлява трапецовидна плочка с букса, която влиза в нея). По незнайни причини :roll: при мен се беше износил този датчик и колата тотално спря в един момент, а преди това прекъсваше, гаснеше и при рязко подаване на газ първо се чудеше 2-3 секунди какво да направи и после се сещаше че е 75 к.с. :)

Ако и при тебе се окаже ТПС, си приготви около 40-50 лв. за втора употреба, а смяната е много проста - една букса и 4 болта.

Успех!!!