Fiat Uno 75 i.e нестабилни обороти. Комутатор или TPS?
Fiat Uno 75 i.e нестабилни обороти. Комутатор или TPS?
Здравейте колеги,
Карам едно Uno 75 i.e, моноинжекция и от две седмици почна да ми прави мизерии, но бях на работа и не съм имал време да го погледна. Карах Мерцедеса, но той много яко удря джоба ми с тоя разход на бензин. Вчера, като типичен български, майстор навлякох синята престилка и почнах доста умно да гледам двигателя. Забравих да спомена, че всичко почна с гаснене при загряване на двигателя и почти непрестанна игра на оборотите. Като изгасне не пали от раз както обикновено. Сума време се мъчих.
Та завчера - седнах, прегледах свещите, подаването на бензин, стъпковия мотор -всичко си е наред, след това реших да видя дали до свещите стига ток -хванах една позната да върти ключа, аз взех една счупена отвертка и я заврях в кабела на една от свещите, доближих я до конструкцията, тя завъртя, но к.рец. Няма никой, а кабела който влиза в дистрибуторната има. Свалих дистрибуторната капачка и ми стана зле - вътре цялата обилно пълна с масло.
Оказа се, че ми е избил семеринга, смених го, измих капачката перфектно, изчистих и четирите крачета, които са за кабелите, с шкурка. Свалих палеца и с него повторих същата операция, подсуших всичко и го монтирах. Запали от раз, оборотите паднаха на 1200, което си е чисто чудо, защото от както почна с проблемите не падаха под 1800-2000. Подкарах я, движеше се направо завидно добре. Днес я изкарах, отидох до един познат, който работи на близо, става дума за 5 км. Без никакви проблеми стигнах, но като привечер тръгнах към нас почнаха да стават галимациите. Колата запали от раз, поизчаках малко, не знам дали при вас е така, но като запаля винаги ми качва поне до 1500 оборота и постепенно спадат до принципно 900-1000, при мен за момента 1200. Дадох на заден, изкарах колата от мястото и тъкмо включих на първа, когато нейната мама, изгасна. Завъртях ключа, таблото светна, изчаках помпата да качи бензин до карбуратора, завъртях, но...не запали. Повторението му е майката, пробвах отново - пак никой.
Проверих капачката, да не би да не е било от семеринга теча на масло, но вътре си беше чисто и абсолютно сухо. Почнах да правя проверка на кабелите на свещите - няма никой, но интересното, което се случи този път е, че дори и в дистрибуторната капачка няма никой. Ток не се подава към системата. Изчаках трафика да понамалее и авера ме изтегли до нас.
Сега основната ми мисъл е какво може да е станало тоз път. И нещото което най-много ме съмнява е комутатора. Ако не се лъжа той играеше ключова роля в тоя процес.
Простете ми ако съм написал всичко като пълен идиот, но от моноинжекциони или пълни инжекциони си нямам голямо понятие. Освен уното имам два чисти карбуратора и един дизел.
Post Scriptum: Ако е комутатора може ли да ми дадете ориентировъчна цена?
Карам едно Uno 75 i.e, моноинжекция и от две седмици почна да ми прави мизерии, но бях на работа и не съм имал време да го погледна. Карах Мерцедеса, но той много яко удря джоба ми с тоя разход на бензин. Вчера, като типичен български, майстор навлякох синята престилка и почнах доста умно да гледам двигателя. Забравих да спомена, че всичко почна с гаснене при загряване на двигателя и почти непрестанна игра на оборотите. Като изгасне не пали от раз както обикновено. Сума време се мъчих.
Та завчера - седнах, прегледах свещите, подаването на бензин, стъпковия мотор -всичко си е наред, след това реших да видя дали до свещите стига ток -хванах една позната да върти ключа, аз взех една счупена отвертка и я заврях в кабела на една от свещите, доближих я до конструкцията, тя завъртя, но к.рец. Няма никой, а кабела който влиза в дистрибуторната има. Свалих дистрибуторната капачка и ми стана зле - вътре цялата обилно пълна с масло.
Оказа се, че ми е избил семеринга, смених го, измих капачката перфектно, изчистих и четирите крачета, които са за кабелите, с шкурка. Свалих палеца и с него повторих същата операция, подсуших всичко и го монтирах. Запали от раз, оборотите паднаха на 1200, което си е чисто чудо, защото от както почна с проблемите не падаха под 1800-2000. Подкарах я, движеше се направо завидно добре. Днес я изкарах, отидох до един познат, който работи на близо, става дума за 5 км. Без никакви проблеми стигнах, но като привечер тръгнах към нас почнаха да стават галимациите. Колата запали от раз, поизчаках малко, не знам дали при вас е така, но като запаля винаги ми качва поне до 1500 оборота и постепенно спадат до принципно 900-1000, при мен за момента 1200. Дадох на заден, изкарах колата от мястото и тъкмо включих на първа, когато нейната мама, изгасна. Завъртях ключа, таблото светна, изчаках помпата да качи бензин до карбуратора, завъртях, но...не запали. Повторението му е майката, пробвах отново - пак никой.
Проверих капачката, да не би да не е било от семеринга теча на масло, но вътре си беше чисто и абсолютно сухо. Почнах да правя проверка на кабелите на свещите - няма никой, но интересното, което се случи този път е, че дори и в дистрибуторната капачка няма никой. Ток не се подава към системата. Изчаках трафика да понамалее и авера ме изтегли до нас.
Сега основната ми мисъл е какво може да е станало тоз път. И нещото което най-много ме съмнява е комутатора. Ако не се лъжа той играеше ключова роля в тоя процес.
Простете ми ако съм написал всичко като пълен идиот, но от моноинжекциони или пълни инжекциони си нямам голямо понятие. Освен уното имам два чисти карбуратора и един дизел.
Post Scriptum: Ако е комутатора може ли да ми дадете ориентировъчна цена?
Fiat Uno 75 i.e. '90
Alfa Romeo 33 Boxer 1.8 '88
Mercedes W126 500SEL '87
Renault 21 Nevada 2.1 TDi '93
Alfa Romeo 33 Boxer 1.8 '88
Mercedes W126 500SEL '87
Renault 21 Nevada 2.1 TDi '93
Здр. колега, значи при мен беше същата история с играенето на оборотите и гасненето. Вдигнеше ли 70 градуса колата и почваше едно шарене на обороти -на мен ми държеше между 2000 - 2500 в този интервал. Седях с проблема доста време. Смених датчик на Хол, обаче не беше той проблема. След доста мъки намерих читав майстор, който я закачи на стенд и на графиката се видя, че тая шарения с оборотите е чисто и просто един комутатор, който принципно на мен ми излезе към 45 лв. мисля. Твърде вероятно да е комутатора и при теб с тия обороти и гаснене според мен е тва. Примерната цена на комутатор варира 40 - 55 лв. макс. Аз съм с карбуратор и не съм чак толкова запознат с моното и инжекцийте като цяло, но говорим ли за играене на обороти и гаснене при вдигане на температура според мен си е проблемен комутатор
Надявам се да съм бил полезен
Успех с отстраняването на проблема 



Fiat Uno 45 S Fire
Ами на мен майстора, който ми го смени ми каза, че този адски много се нагрявал. А то нали представлява една алуминиева плочка вътре с платка и две букси, и не би трябвало да е чак толкова топла. Та тази плочка я пипни като ти вдигне над 70 градуса, ако е вряла според мен е за смяна. Пак ти споделям, че не съм много запознат с тия инжекциони и ако ти се занимава и си сигурен, че е комутатор сменяй, но да не излезе, че е някъде другаде проблема и да си биеш главата после, защото и аз така се прецаках първият път като смених датчика на Хол, а то не беше в него проблема. Но въпреки всичко не ти пречи да провериш дали се нагрява плочката, това е най - малкото което можеш да направиш. Успех още веднъж 

Fiat Uno 45 S Fire
По-добре първо потърси компетентен майстор!!!
Здравей колега!
Карам същото Уно като твоето и имах и аз проблеми през април тази година, които приличат на твоите.
При мен колата прекъсваше и трудно палеше, докато в един момент просто отказа да запали и се стигна до "компетентен майстор. Човека я закачи на КТС уреда и се оказа че ТПС-а ми е износен. Но преди това разбира се смених комплект свещи, чукчето и правих какви ли не упражнения. Моя съвет е просто да я закараш при някои читав майстор, за да ти диагностицира точно проблема.
При мен както казах се оказа ТПС - това е датчика на карбуратора, които казва на компютъра колко газ подаваш (като застанеш пред колата се намира от дясната страна на карбуратора, точно под капака на въздушния филтър и представлява трапецовидна плочка с букса, която влиза в нея). По незнайни причини
при мен се беше износил този датчик и колата тотално спря в един момент, а преди това прекъсваше, гаснеше и при рязко подаване на газ първо се чудеше 2-3 секунди какво да направи и после се сещаше че е 75 к.с.
Ако и при тебе се окаже ТПС, си приготви около 40-50 лв. за втора употреба, а смяната е много проста - една букса и 4 болта.
Успех!!!
Карам същото Уно като твоето и имах и аз проблеми през април тази година, които приличат на твоите.
При мен колата прекъсваше и трудно палеше, докато в един момент просто отказа да запали и се стигна до "компетентен майстор. Човека я закачи на КТС уреда и се оказа че ТПС-а ми е износен. Но преди това разбира се смених комплект свещи, чукчето и правих какви ли не упражнения. Моя съвет е просто да я закараш при някои читав майстор, за да ти диагностицира точно проблема.
При мен както казах се оказа ТПС - това е датчика на карбуратора, които казва на компютъра колко газ подаваш (като застанеш пред колата се намира от дясната страна на карбуратора, точно под капака на въздушния филтър и представлява трапецовидна плочка с букса, която влиза в нея). По незнайни причини


Ако и при тебе се окаже ТПС, си приготви около 40-50 лв. за втора употреба, а смяната е много проста - една букса и 4 болта.
Успех!!!
UNO 1.5 SX i.e.75 149C1000