Смяна лагери на предни главини на Уно
Смяна лагери на предни главини на Уно
Здравейте колеги. днес смених лагерите на главините и искам да споделя с вас как става този номер.
Необходимите инструменти са:
1. Гедоре 8-30 и осмограм 45 мм.(на мен ми го направи майстор-фрезист)
2. чук 1 кг. и още един по-малък
3. дорник за избиване ф29 и ф50 и дорник за набиване ф59 (най-добре стоманени)
4. преса(при някои майстор
)
5. менгеме
6. търпение и инат
Най напред се разхлабва гайката на полуоската с камък 30 с дълго рамо. малко трудно, но става, след това се вдига колата на крик и се обезопасява задължително. Сваля се гумата. Сваля се спирачния апарат и се закача за пружината на амортисьора да не пречи. Избива се кормилния накрайник от шенкела(разхлабва се гайката, подлага се отдолу трупче, колата се отпуска ЛЕКО и като удариш с чука отстрани излиза веднага. Следва шарнира на носача. Подлага се малкия чук върху него бой с големия, докато отлепи, като нямам скоби така
. Малко зор, ама стана.
Следва развиване на двата болта, които държат шенкела към амортисьора. Там дертове няма(при мен главината излезе заедно със спирачния диск(така са се спекли, че няма избиване, но това не пречи освен ако не сменяш дисковете. ще ги сменям по нататък). Отзад има гумено уплътнение със стоманена чаша. Внимателно се избива с малка отвертка..захващаме шенкела за менгемето. Подлагаме дорник ф29 и бой с чука, докато избием главината от лагера(става трудно).
След като избием главината развиваме гайката с осмограма 45 и лагера е готов за избиване, подлагаме под лагера(върху шенкела) парче тръба с вътрешен диаметър ф65 мм. Върху лагера слагаме дорник ф50 и натискаме с пресата. Лагера излиза без съпротива. Набиваме новия лагер с дорник ф59 пак на пресата. Затягаме гайката с осмограма 45 мм. Слагаме главината, върху нея монтирания нов лагер и с дорник ф29 натискаме да прибере до край. Монтираме стоманената чаша с уплътнението. Това е. Следва обратен монтаж.
Надявам се да съм бил полезен.
Може да имам някъде пропуски за което ИЗВИНЯВАЙТЕ.
Необходимите инструменти са:
1. Гедоре 8-30 и осмограм 45 мм.(на мен ми го направи майстор-фрезист)
2. чук 1 кг. и още един по-малък
3. дорник за избиване ф29 и ф50 и дорник за набиване ф59 (най-добре стоманени)
4. преса(при някои майстор

5. менгеме
6. търпение и инат
Най напред се разхлабва гайката на полуоската с камък 30 с дълго рамо. малко трудно, но става, след това се вдига колата на крик и се обезопасява задължително. Сваля се гумата. Сваля се спирачния апарат и се закача за пружината на амортисьора да не пречи. Избива се кормилния накрайник от шенкела(разхлабва се гайката, подлага се отдолу трупче, колата се отпуска ЛЕКО и като удариш с чука отстрани излиза веднага. Следва шарнира на носача. Подлага се малкия чук върху него бой с големия, докато отлепи, като нямам скоби така

Следва развиване на двата болта, които държат шенкела към амортисьора. Там дертове няма(при мен главината излезе заедно със спирачния диск(така са се спекли, че няма избиване, но това не пречи освен ако не сменяш дисковете. ще ги сменям по нататък). Отзад има гумено уплътнение със стоманена чаша. Внимателно се избива с малка отвертка..захващаме шенкела за менгемето. Подлагаме дорник ф29 и бой с чука, докато избием главината от лагера(става трудно).
След като избием главината развиваме гайката с осмограма 45 и лагера е готов за избиване, подлагаме под лагера(върху шенкела) парче тръба с вътрешен диаметър ф65 мм. Върху лагера слагаме дорник ф50 и натискаме с пресата. Лагера излиза без съпротива. Набиваме новия лагер с дорник ф59 пак на пресата. Затягаме гайката с осмограма 45 мм. Слагаме главината, върху нея монтирания нов лагер и с дорник ф29 натискаме да прибере до край. Монтираме стоманената чаша с уплътнението. Това е. Следва обратен монтаж.
Надявам се да съм бил полезен.
Може да имам някъде пропуски за което ИЗВИНЯВАЙТЕ.
1993 Fiat Uno 1.1 Fire