Редовни проблеми с турбото на Уно mk2
Редовни проблеми с турбото на Уно mk2
Здравословейте колеги!
Имам следният проблем - карам Уно 1.4 турбо, преди около година му сменихме оригиналното турбо (така или иначе вече се беше прецакало) с Garret T03 втора ръка. Колата тръгна много - направихме го да надува на 1,5 бара. След около 2 месеца обаче постепенно започна да се появява един шум, когато турбото развърта. Нещо средно между стържене и съскане. Появява се само, докато надува на пълна газ и е на скорост.
Закарах го в един сервиз и от там ми казаха, че и това турбо е заминало и да го сменям с друго. Взех пак същото T03 на Garret отново втора ръка. Изглеждаше в чудесно състояние без течове по него, почти без никакъв луфт и.т.н. Пак го пуснахме на 1,5 бара. Работеше страхотно и нямаше никакви проблеми отново за около 2 месеца !!! Но след това отново започна да се чува абсолютно същото стържене както и от предишното.
Реших да не го сменям, а да го карам така, докато съвсем не се прецака, а това се случи скоро - шума се усили съвсем и в един момент изобщо спря да надува. Имате ли представа, защо се прецакват толкова бързо и все по един и същи начин ?!? Да не би тези турбини да не издържат на 1,5 налягане и да се прецакват бързо заради това ? Възможно ли е да се чупят, така понеже до съвсем скоро карах с оригиналната генерация на колата която беше едва на 55 мм. ?!? Иначе карам колата с ново хубаво масло, а и нямам никакви проблеми с мазането на турбото - проверено е !
А и още нещо - с 350 сс дюзи съм - което ми прави сместа на ниски обороти адски богата. Дори в началото ми се давеше и прекъсваше до преди да достигне около 3000 об.мин. След това я по настроихме - на пръв поглед, вече като че ли няма проблем със смесите, но имам едно на ум, че е възможно все пак да не е настроена съвсем както трябва. Дали, ако не е настроена много добре би могло това да поврежда така турбината ?!?
Имам следният проблем - карам Уно 1.4 турбо, преди около година му сменихме оригиналното турбо (така или иначе вече се беше прецакало) с Garret T03 втора ръка. Колата тръгна много - направихме го да надува на 1,5 бара. След около 2 месеца обаче постепенно започна да се появява един шум, когато турбото развърта. Нещо средно между стържене и съскане. Появява се само, докато надува на пълна газ и е на скорост.
Закарах го в един сервиз и от там ми казаха, че и това турбо е заминало и да го сменям с друго. Взех пак същото T03 на Garret отново втора ръка. Изглеждаше в чудесно състояние без течове по него, почти без никакъв луфт и.т.н. Пак го пуснахме на 1,5 бара. Работеше страхотно и нямаше никакви проблеми отново за около 2 месеца !!! Но след това отново започна да се чува абсолютно същото стържене както и от предишното.
Реших да не го сменям, а да го карам така, докато съвсем не се прецака, а това се случи скоро - шума се усили съвсем и в един момент изобщо спря да надува. Имате ли представа, защо се прецакват толкова бързо и все по един и същи начин ?!? Да не би тези турбини да не издържат на 1,5 налягане и да се прецакват бързо заради това ? Възможно ли е да се чупят, така понеже до съвсем скоро карах с оригиналната генерация на колата която беше едва на 55 мм. ?!? Иначе карам колата с ново хубаво масло, а и нямам никакви проблеми с мазането на турбото - проверено е !
А и още нещо - с 350 сс дюзи съм - което ми прави сместа на ниски обороти адски богата. Дори в началото ми се давеше и прекъсваше до преди да достигне около 3000 об.мин. След това я по настроихме - на пръв поглед, вече като че ли няма проблем със смесите, но имам едно на ум, че е възможно все пак да не е настроена съвсем както трябва. Дали, ако не е настроена много добре би могло това да поврежда така турбината ?!?
Fiat Uno 1.4 turbo i.e
Моето ФИАТ-че е бързо, защото разполага със системата KERS !!!
Моето ФИАТ-че е бързо, защото разполага със системата KERS !!!
Tо всички турбини си свирят независимо нови стари. КАТО СЕ ИЗНОСИ почва по-скоро да стърже, но свиренето пак си остава. Да улучиш турбина 2-ра ръка си е направо късмет!
Явно имаш крива ос на турбината или износени втулки, когато е на ниски обороти турбината не се развърта достатъчно за да чуеш стърженето, а когато подадеш газ почва да върти и.. но мисля си - не е ли много голяма тази турбина за 1.4 мотор?
Явно имаш крива ос на турбината или износени втулки, когато е на ниски обороти турбината не се развърта достатъчно за да чуеш стърженето, а когато подадеш газ почва да върти и.. но мисля си - не е ли много голяма тази турбина за 1.4 мотор?
Fiat UNO 55s, мирише бензина!
Да голяма му е, но с нея си върви добре. Има лаг, но аз съм му свикнал и не ме дразни.as_novo написа:Tо всички турбини си свирят независимо нови стари. КАТО СЕ ИЗНОСИ почва по-скоро да стърже, но свиренето пак си остава.Да улучиш турбина 2-ра ръка си е направо късмет!
Явно имаш крива ос на турбината или износени втулки.когато е на ниски обороти турбината не се развърта достатъчно за да чуеш стърженето, а когато подадеш газ почва да върти и.. но мисля си - не е ли много голяма тази турбина за 1.4 мотор?
Развърта чак към 4000 об.м. На предишната T03 бяхме я направили хибрид - с по-малка топла част и тя развърташе при около 200 об.м. по-рано от тази с оригиналния охлюв.
Но така или иначе въпросът който ме тревожи е защо се прецакват толкова бързо и по един и същи начин?
Сега не смея да слагам нова турбина, защото все си мисля, че скоро и тя ше вземе да се прецака пак така...
Fiat Uno 1.4 turbo i.e
Моето ФИАТ-че е бързо, защото разполага със системата KERS !!!
Моето ФИАТ-че е бързо, защото разполага със системата KERS !!!
-
- Кара Uno 45 Fire
- Мнения: 16
- Регистриран на: 20 Фев 2009, 21:35
- Местоположение: Велико Търново
!
Колега, почти съм сигурен, че прекалено много ги надуваш тея турбини. 1.5 е множко. А интеркулер сменя ли или със заводския кара.
Питам защото имам уно турбо и ми е фикс-идея голямата турбина:)
Питам защото имам уно турбо и ми е фикс-идея голямата турбина:)
1987 Fiat Uno 1.3 T i.e
Re: !
Да, кулера е сменен. не му знам точните размери, но е от тези дето ги продават в топ спийд. общо взето е 2-3 пъти по-голям от оригиналния.Uno_turbo написа:Колега, почти съм сигурен, че прекалено много ги надуваш тея турбини. 1.5 е множко. А интеркулер сменя ли или със заводския кара. Питам защото имам уно турбо и ми е фих-идея голямата турбина:)
Fiat Uno 1.4 turbo i.e
Моето ФИАТ-че е бързо, защото разполага със системата KERS !!!
Моето ФИАТ-че е бързо, защото разполага със системата KERS !!!