Ревю: Fiat Uno нелоша алтернатива въпреки недостатъците.
- FIRE NG
- Администратор
- Мнения: 303
- Регистриран на: 31 Мар 2007, 19:20
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Ревю: Fiat Uno нелоша алтернатива въпреки недостатъците.
Когато разработва дизайна на наследника на Fiat 127 в началото на 80-те
Giorgetto Giugiaro едва ли е предполагал колко популярен ще стане Uno. Според официалната статистика за 10 години производство в Италия от конвейера слизат точно 6 032 911 бройки, което превръща модела в един от най-успешните в историята на компания. Днес вече никой не знае колко точно са. Подобно на други автомобили, родени в Торино, малолитражката продължава да се сглобява и продава изключително успешно почти навсякъде по света. Полша, Венецуела, Филипините, Южна Африка, Индия и Бразилия са само част от страните, където Uno не просто намира радушен прием, а и се смята за съвсем приличен в технологично отношение въпреки напредналата си възраст.
Логиката на тамошните пазари е доста близка до българския, както впрочем и покупателната способност на населението. Разлики разбира се има, макар те да не са в полза на нашенеца. Като една от възможно най-евтините алтернативи на градския транспорт и живата тяга, Uno представлява интерес по обявите за коли на старо, а не привлича погледа от изложбената витрина на някой от автосалоните в центъра на Каракас например. За сметка на това, положителните качества на италианския мъник са еднакви навсякъде и не зависят от това дали е нов или със 100 000 километра зад гърба си.
Собственици твърдят, че поддръжката му у нас излиза понякога по-евтино и от Lada. Двата автомобила си приличат не само по цените на резервните части, а и по тези на употребяваните екземпляри. Когато се касае за коли, произведени през 80-те, руското возило дори има известен превес, макар той да се дължи на спецификата на българския пазар.
Да се определи колко точно би ви струвало Uno от по-старата модификация е доста сложна задача. При обновения модел ситуацията е не по-малко объркваща, защото стойностите, които поместват каталозите
Schwacke не отразяват съвсем точно реалността. Както може да се очаква, Uno е по-евтин от средното за класа, което е отражение както на италианския му произход, така и на качествата на модела. Стойността на най-популярната модификация с 1.1 литров двигател например е по-ниска с 300-350 Euro от усреднената цена на девет от най-разпространените й съперници. Разликата може да ви се стори малка, но ако сравните цифрите за всеки модел поотделно, ще се уверите, че мъникът на Fiat няма много по-изгодни конкуренти. Малко изненади носи и сравнението между кривата на спад в цената на Uno и средната за класа. Като типичен италианец, симпатичният хечбек губи от стойността си по-интензивно от останалите. Инвестирането в Uno трудно може да се препоръча на купувачи, които разчитат на някаква възвръщаемост след година-две експлоатация. По същия начин може да се коментира класирането на малкия Fiat в таблица 3, сравняваща процента на обезценяване по години. Колкото и странно да звучи обаче, Uno не е лоша алтернатива за купувачите с ограничени средства въпреки очевидните си недостатъци. Те се компенсират безпроблемно от лесната и евтина поддръжка.

Логиката на тамошните пазари е доста близка до българския, както впрочем и покупателната способност на населението. Разлики разбира се има, макар те да не са в полза на нашенеца. Като една от възможно най-евтините алтернативи на градския транспорт и живата тяга, Uno представлява интерес по обявите за коли на старо, а не привлича погледа от изложбената витрина на някой от автосалоните в центъра на Каракас например. За сметка на това, положителните качества на италианския мъник са еднакви навсякъде и не зависят от това дали е нов или със 100 000 километра зад гърба си.
Собственици твърдят, че поддръжката му у нас излиза понякога по-евтино и от Lada. Двата автомобила си приличат не само по цените на резервните части, а и по тези на употребяваните екземпляри. Когато се касае за коли, произведени през 80-те, руското возило дори има известен превес, макар той да се дължи на спецификата на българския пазар.
Да се определи колко точно би ви струвало Uno от по-старата модификация е доста сложна задача. При обновения модел ситуацията е не по-малко объркваща, защото стойностите, които поместват каталозите

Fiat Uno(146E) 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS
Fiat Idea(350) 1.9 mJet 8V 'Emotion'
Fiat Bravo(198) 1.4 tJet 120 'Emotion'
Fiat Punto(188) 1.2 16V 'ELX Speedgear'
Fiat Regatta 1.9 DS