Смяна на лагерите на динамото
Смяна на лагерите на динамото
Здравейте.
Днес смених лагерите на динамото, че нещо леко ручеше и ме дразни, а пък не е кой знае каква философия и не е скъпо. Абе аз тръгнах да сменям ремък, а пък то смених лагерите че и четките.
За да свалите динамото ви трябва гедоре 16 мм. отдолу се държи на един болт и горе на обтегача още един.преди това махнете + на акумулатора да не стане късо. Отзад на д-то има кабел с гумено калпаче и устър клема с изолация. Откачат се и двете. След като развиете обтегача, ремъка охлабва и го изхлузвате от шайбите.ако е много напукан се сменя. След като развиете и долния болт, д-то пада. Вади се отдолу, през една пластмасова кора. Може и отгоре, но трябва да се развиват разни неща. Отпред шайбата трябва да се махне, иначе не може да се смени лагера. С шестограм 5 или 6 държите контра, а с ключ 22 развивате. Резбата е нормална. След като развиете гайката вадите нещата едно по едно и ги подреждате, да няма после кое къде беше. Вече предния лагер се вижда.
Правите си на корпуса два белега да се ориентирате при монтажа. Развивате с яка отверка четирите дълги болта, които държат д-то събрано. С чука и подходящо трупче избиваме предната част с лагера като внимаваме да не оплескаме нещата, като направим това развиваме трите малки болтчета на планката, която държи лагера и го избиваме с тръба. Набиваме новия лагер и стягаме планката.
Отпред сме готови.
Сега задния лагер: махаме отзад четкодържача. Държи се на две болтчета, с ключе 7. През образувалата се дупка чукваме с подходяща тръбичка и ротора излиза с лагера. Пак внимаваме да не оплескаме нещата. Лагера е в пластмасов маншон, който внимателно се сваля.
Лагера вадим с малка скоба за лагери внимателно без да бързаме. Набиваме новия лагер, слагаме пластмасовия маншон и сме готови. Преглеждаме четките, ако са много износени, сменяме и тях. Разпояваме старите и запояваме новите. Това е.
Монтажа е в обратна последователност.
Ремък 7 лв., лагери 10 лв., четки 3 лв.
Общо: 20 лв.
Днес смених лагерите на динамото, че нещо леко ручеше и ме дразни, а пък не е кой знае каква философия и не е скъпо. Абе аз тръгнах да сменям ремък, а пък то смених лагерите че и четките.
За да свалите динамото ви трябва гедоре 16 мм. отдолу се държи на един болт и горе на обтегача още един.преди това махнете + на акумулатора да не стане късо. Отзад на д-то има кабел с гумено калпаче и устър клема с изолация. Откачат се и двете. След като развиете обтегача, ремъка охлабва и го изхлузвате от шайбите.ако е много напукан се сменя. След като развиете и долния болт, д-то пада. Вади се отдолу, през една пластмасова кора. Може и отгоре, но трябва да се развиват разни неща. Отпред шайбата трябва да се махне, иначе не може да се смени лагера. С шестограм 5 или 6 държите контра, а с ключ 22 развивате. Резбата е нормална. След като развиете гайката вадите нещата едно по едно и ги подреждате, да няма после кое къде беше. Вече предния лагер се вижда.
Правите си на корпуса два белега да се ориентирате при монтажа. Развивате с яка отверка четирите дълги болта, които държат д-то събрано. С чука и подходящо трупче избиваме предната част с лагера като внимаваме да не оплескаме нещата, като направим това развиваме трите малки болтчета на планката, която държи лагера и го избиваме с тръба. Набиваме новия лагер и стягаме планката.
Отпред сме готови.
Сега задния лагер: махаме отзад четкодържача. Държи се на две болтчета, с ключе 7. През образувалата се дупка чукваме с подходяща тръбичка и ротора излиза с лагера. Пак внимаваме да не оплескаме нещата. Лагера е в пластмасов маншон, който внимателно се сваля.
Лагера вадим с малка скоба за лагери внимателно без да бързаме. Набиваме новия лагер, слагаме пластмасовия маншон и сме готови. Преглеждаме четките, ако са много износени, сменяме и тях. Разпояваме старите и запояваме новите. Това е.
Монтажа е в обратна последователност.
Ремък 7 лв., лагери 10 лв., четки 3 лв.
Общо: 20 лв.
1993 Fiat Uno 1.1 Fire